سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبح مصرف مسکرات نباید شکسته شود

استاد پزشکی اجتماعی در سومین کارگاه آموزشی برای مشاوران و مسئولان انتظامی کرمان گفت: نباید مصرف مسکرات در جامعه عادی و قباحت خود را ازدست بدهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  ، نخعی، دکترای پزشکی اجتماعی و عضو هئیت علمی دانشگاه در سومین کارگاه آموزشی برای مشاوران و مسولان انتظامی کرمان گفت: خوشبختانه در خیلی از زمینه ها جزء کشورهای پرمصرف نیستیم اما مصرف زدگی یک آفت جدی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: برخی مردم درباره الکل باورهای غلطی دارند درصورتی که اکثر این باورها کاملا اشتباه است و الکل یک ماده زیانبار و مرگ آور جدی در سطح دنیا است که نباید مصرف الکل درجامعه عادی به نظر آید چراکه با عادی جلوه دادن آن، زمینه بسیاری از اعمال ناشایست در جامعه بروز می کند.

دکتر نخعی افزود: مشروبات الکلی بیشتر به صورت غیرحرفه ای تهیه می شوند که در خیلی از موارد به سبب واکنشهای شیمیایی با مصرف آن فرد دچار کوری یا حتی مرگ شده اند چراکه الکل ارتباط بین سلولهای مغزی را ازبین می برد و فرد دچار آسیب مغزی شده و در نتیجه باعث بروز برخی بیماریها و رفتارهای نابه هنجار و زمینه ساز برخی از جرایم می شود.

وی تصریح کرد: رفتارهای ما متاثر از دو مولفه نگرش و هنجارهای ذهنی هستند از اینرو فیلم های مخرب، دوست، رفیق و زمینه های ارثی و عوامل اجتماعی کلان می توانند از عوامل اجتماعی مصرف الکل باشند و بچه ها از کودکی باید باورشان اصلاح شود.

 

انتهای پیام/س

 

مصرف مسکرات در جامعه نباید قباحت خود را از دست بدهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.