سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سونامی مرگبار اندونزی در قاب تصاویر

بر اثر وقوع سونامی اطراف تنگه «سوندا» در اندونزی تاکنون ۱۶۸ نفر کشته و ۶۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، بر اثر وقوع سونامی در اطراف تنگه سوندای اندونزی که به نظر می‌رسد در نتیجه فوران آتشفشان رخ داده است، دست‌کم 168 نفر کشته و 600 نفر دیگر مجروح شده‌اند. در نتیجه این سونامی صدها خانه و هتل هم ویران شدند. این سونامی شنبه ساعت 9 و 27 دقیقه شب (به وقت محلی) رخ داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که منطقه «پاندگلانگ» در استان «بانتن» در اندونزی بیشترین میزان تلفات را داشته است. همچنین 33 نفر از کشته‌شدگان در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند. در شهر «بندر لامپونگ» در سوماترای جنوبی هم صدها نفر از مردم به اقامتگاه‌های دولتی پناه برده‌اند.

آژانس ژئوفیزیک اندونزی اعلام کرد: کوه آتشفشان آناک کراکاتو در تنگه سوندا 24 دقیقه پیش از وقوع این سونامی فوران کرده بود. این کوه آتشفشان که در جنوب غرب جاکارتا، پایتخت اندونزی قرار دارد از ماه ژوئن تاکنون بارها فوران کرده است. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی بیش از 2500 نفر بر اثر وقوع زمین لرزه و سونامی در جزیره سولاوسی در شرق بورنئوی اندونزی کشته شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۲ دی ۱۳۹۷
دیروز موقعی که زلزله تهران اعلام شد معلوم بود که سونامی بیاد .
امین
۱۱:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۷
در سال 1883 بر اثر وقوع یک سونامی مهیب در تنگه سوندا دهها هزار نفر کشته شدند . سونامی به علت انفجار و تخریب کامل کوه آتشفشان کاراکاتوآ اتفاق افتاد . پس از آن طی سال ها یک کوه آتشفشان جدید در همان محل شکل گرفت که مردم به آن آناک کاراکاتوآ (فرزند کاراکاتوآ) می گویند .