سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان مجلس؛

سازمان امور مالیاتی موظف به تشویق مشتریان فروشگاه‌های مجهز به صندوق مکانیزه فروش شد

نمایندگان مجلس سازمان امور مالیاتی را موظف به تشویق مشتریان فروشگاه های مجهز به صندوق مکانیزه فروش کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه  دوم دی ماه) در جریان بررسی لایحه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان با ماده 18 این لایحه با 163 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

طبق ماده 18: به منظور تشویق مصرف کنندگان نهایی که خریدهای خود را از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و از طریق شبکه پرداخت بانکی انجام می‌دهند؛ سازمان موظف است از هر 10 صورت حساب الکترونیکی صادر شده توسط پایانه فروشگاهی یک صورتحساب را به صورت قرعه کشی بر خط انتخاب نموده، دو برابر مبلغی که خریدار بر اساس آن صورت حساب به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نموده است را به حساب بانکی وی مسترد نماید.

جوایز مزبور از محل وصولی جاری سازمان، طبق دستور عملی که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب وزیر اقتصادی و دارایی می‌رسد پرداخت می‌شود.

تبصره یک: سازمان مکلف است تدبیری اتخاذ کند که مصرف کنندگان نهایی که از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و از طریق شبکه پرداخت بانکی خرید می‌کنند، در صورت تمایل بتوانند صورت حساب‌های خرید خود و جوایز تعلق گرفته را مشاهده کنند.

تبصره سه: سازمان موظف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف کنندگان نهایی بتواند از اصالت صورت حساب‌های صادر شده توسط فروشندگان اطمینان حاصل نمایند.

لازم به ذکر است که تبصره 2 این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.