سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی آب بندان‌های گیلان

طرح ساماندهی آب بندان‌ها با دستور استاندار گیلان ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دستورالعمل ساماندهی آب بندان‌های استان گیلان نهایی و ابلاغ شد.

با دستور مصطفی سالاری، استاندار گیلان و پس از برگزاری ۱۱ جلسه کارشناسی و تصمیم گیری، با مشارکت و حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و نهاد‌های نظارتی دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌های استان نهایی و ابلاغ شد.

با اجرای این شیوه نامه ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب تنظیمی در هزار و ۸۰۰ قطعه شامل ۸۷۰ پهنه آب بندان به وسعت ۹ هزار هکتار، به حجم کل مخازن آبی استان اضافه می‌شود.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان گفت: بیش از ۹ هزار هکتار از آب بندان‌های استان برای بهره برداری به بخش خصوصی، دهیاران و شورا‌ها واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت واگذاری این آب بندان‌ها با سرمایه گذاران محلی است، افزود: اولویت بعدی واگذاری این آب بندان‌ها سرمایه گذاران دیگر و افراد علاقه‌مند هستند که بدون برگزاری مزایده و با توجه به توانمندی اشخاص انجام می‌شود.

استاندار با اشاره به اینکه از این آب بندان‌ها به صورت چند منظوره و با توانمندی‌های گردشگری، آبزی پروری، ذخیره آب برای مزارع کشاورزی، ورزشی و تفریحی استفاده خواهد شد، اظهار داشت: لایروبی و آماده سازی آب بندان‌ها برای ذخیره آب در زمان خشکسالی و بحران آب برای استفاده در بخش کشاورزی در اولویت خواهد بود.

همچنین اجرای این طرح می‌تواند ذخیره آبی آب بندان‌های استان را ۳/۳ برابر سد شهر بیجار، ۵/۱ برابر سدشفارود، ۲/۹ برابر سد پلرود و ۶ برابر سد لاسک افزایش دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای طرح ساماندهی آب بندان‌های گیلان

برچسب ها: استانداری ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.