سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۸ هزار هکتار از اراضی تربت حیدریه به کشت گندم وجو

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: هشت هزار هکتار از اراضی بخش رخ تربت حیدریه زیر کشت گندم وجو پائیزه قرار گرفته است

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،محمد رضا عباسپور ،رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت :هرساله بالغ بر ۸ هزار هکتار ازاراضی این بخش به کشت گندم و جو اختصاص می‌یابد که امسال به دلایل مختلف از جمله خاموشی چاه ها، این سطح با ۱۵ درصد کاهش مواجهه شده است.

وی میزان برآورد از سطح این اراضی درسال جاری را ۲۵ هزار تن گندم و ۲۳ هزار تن جو عنوان کرد وافزود: هدف اصلی ما دربرنامه تولید افزایش عملکرد است و استفاده از ارقام جدید و مناسب منطقه (مقاوم به شوری وخشکی)، استفاده صحیح از ریز مغز‌ها و رفع کمبود‌ها و همچنین آموزش وتوسعه سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع گندم وجو از برنامه‌های مهم اجراشده و در دست اجرای جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی است.

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۵۰ تن انواع کود شیمیایی، ۵۲۰ تن بذر اصلاح شده و ۱۰۷ تن سم ضدعفونی دراختیار کشاورزان قرار گرفته است.

عباسپور بیان کرد: به منظور افزایش عملکرد مزارع، مقایسه ارقام در سطح بخش رخ در مزارع کشاورزان اجرا شده است و ارقام جدید در گندم و جو واکسیما و جلگه به کشاورزان معرفی شده است.

انتهای پیام //م. ص
 

کشت گندم وجو در تربت حیدریه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.