نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، در مورد اجرای استانداردهای ۸۵ گانه و اینکه چه زمانی تولید خودروهای فاقد این استانداردها متوقف میشود، اعلام کرد که آغاز این طرح از دی ماه سال جاری کلید میخورد و پس از آغاز طرح، به مدت یکسال باید کار ارزیابی خودروها توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود .
بیشتر بخوانید : خط و نشان رئیس سازمان استاندارد برای خودروسازان
وی همچنین چندی پیش، با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال این بود که اجرای استانداردهای ۸۵ گانه از تاریخ یکم دیماه سال جاری به یکم دیماه سال ۱۳۹۸ موکول شود و در این رابطه اختلاف مفهومی بین این وزارتخانه و سازمان ملی استاندارد بوجود آمد، افزود: در نهایت قرار شد از ابتدای دیماه سال جاری بررسی و نظارت توسط سازمان ملی استاندارد آغاز شود و اگر خودروسازان نتوانند استانداردهای اعلام شده را پاس کنند با توقف خط تولید روبررو میشوند.
پیروزبخت گفت: همه خودروسازان برنامههای خود را در این زمینه اعلام کردهاند اما اگر نتوانند در مهلت تعیین شده مطابق برنامه اقدام کنند از تولید خودروهای غیراستاندارد آنها جلوگیری می شود و برنامه پیش فروش خودروها تا زمانی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد باشد، مشکلی ندارد و خودروهای تحویلی به مردم برای شماره گذاری مشکلی نخواهد داشت.
گفتنی است؛ پس از شروع تاریخ مذکور ممکن است فرآیند بررسی و نظارت به طول بینجامد و حتی یک خودرو حدود ۱.۵ سال بعد با توقف خط تولید روبهرو شود، اما موضوع قطعی این است که از ابتدای دیماه سال جاری کنترل و بازرسی توسط سازمان ملی استاندارد در مورد رعایت استانداردهای ۸۵گانه خودرویی آغاز میشود.
انتهای پیام /
دوستان 40 سال از انقلاب اسلامی ایران میگذرد فکر میکنید هنوز زمان کم است .ماکه 40سال پیش نمی دانستیم ماهواره را چطوری به فصا می فرستند؟ یعنی صنعت خودرو سازی تو این کشور مشکلاتش از حل کردن مشکلات ماهواره ها سختر است؟ مشکل اصلی هشت پاهها یا بهتر بگیم هزار پاهها هستند.تا وقتی استاندارد ؛استاندار باشد و به اصول و فوانین توجه کامل نشود وضعیت همین است . مردم باید زیرک باشند و درانتخابات با الهام از قرآن و با بصیرت خاص ونیز توجه به رهبری با آگاهی و هوشمندانه تغییرات را ایجاد نمایند. متشکرم
زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
من بعد مدتها تونستم بیست تومان وام جور کنم که باهاش یه نیسان آبی بخرم کار کنم و بتونم ازدواج کنم اما قیمت نیسان سه برابر وامیه که من دارم و حتی نمیتونم یه دست دوم بخرم خدا رو خوش نمیاد قیمت هارو اینقدر بالا بردین
کشورهایی که رقابتی در خودرو سازی ندارند و بفکر توان تکنولوژیک و رباتیک خود نیستند صد در صد فشارش بر مردم بیچاره و متوسط میافتد
من خودرو پراید خریدم اول امسال هنوز دو هزار کارکردش نشده بود جفت لاستیکش باد کرد وخدا خواست بچه هایم را نکشت به نمایندگی مراجعه کردم از برج دو عکس از ماشین ولاستیک گرفتند وفرستادند شرکت که تعویض میکنیم هنوز که سال ۹۷ روبه اتمام است ولی مراجعه میکنم ولی همش وعده
خودرو سازان چینی (بهمن خودرو ؛کرمان خودرو ؛ ام وی ام و چری)همزمان با پایین آمدن دلار قیمتهای خود را خیلی افزایش دادن
بطوری که شرکتها قیمتشان از دلالها گرون تره
آخه به کجا داریم میریم ؛؛ این مجوزها رو کی میده به اینا
ولی همان خودرو چینی که سایپا عرضه کرده
0چانگان)که هم قیمت اینها بوده الان با قیمت 50 ملیون پایین تر به مردم میده شرکت
به داد مردم برسید ...
حمایت از تولید کننده و مصرف کننده ، اگر از هر دو حمایت بشه درسته ، اونوقت همه میان سمت تولید ملی و برنده جنگ اقتصاد ایرانه.
بخدا خسته شدیم از این بازی ها و حرفهای تکراری و بی ثمر
استاندارد اونم ایران خودرو و سایپا :-)