سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبرداد؛

استان یزد همچنان سکاندار تولید فرآورده‌های کنجدی در کشور

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد با تولید سالانه ۶۷ هزار تن انواع فرآورده‌های کنجدی، قطب تولید فرآورده‌های کنجدی کشور است.

علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: خرید کنجد کارخانجات استان یزد حدود۵۰ هزار تن در سال است که تولید ۶۷ هزار تن فرآورده‌های کنجدی و پنج هزار تن روغن کنجد را به همراه دارد.

طاقه باف افزود: در حال حاضر بیش از ۲۶۵ واحد تولیدی سنتی و صنعتی  در زمینه تولید فرآورده‌های کنجدی فعال هستند که از این تعداد ۴۱ واحد صنعتی و مابقی به صورت صنفی، سنتی و یا در قالب  مشاغل خانگی در حال فعالیت هستند.

وی گفت:  با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص سهولت در امر صادرات محصولات کشاورزی لازم است کلیه واحد‌های  تولیدی در امر برندسازی و استانداردسازی محصولات خود طبق استاندارد‌های بین المللی اقدامات لازم را انجام دهند.

طاقه باف اضافه کرد: بیش از ۸۵ درصد از واحد‌های تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان متمرکز هستند که ۵۰ درصد محصولات تولیدی را حلوا ارده، ۳۰ درصد روغن ارده و کنجد و ۲۰ درصد باقی مانده  را ارده، کرم ارده و ارده شکلاتی تشکیل می‌دهند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: تنوع بخشی به محصولات کنجدی، بهبود کیفیت و تنوع در انواع بسته بندی آن‌ها از سیاست‌های عمده این مدیریت در صنعت فرآوری محصولات کنجدی است.

طاقه باف گفت: صنعت سنتی و بومی تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان، استان یزد را به بزرگترین مجتمع کارگاهی محصولات کنجدی تبدیل کرده است تا نشان دهد صنایع بومی فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال پایدار فرآهم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و این آمار در شش ماهی دوم سال که تولید  محصولات کنجدی افزایش می‌یابد، به ۲۷۰۰ نفر نیز می‌رسد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: صنعت محصولات کنجدی به صورت غیر مستقیم برای ۳۶۰۰ نفر  اشتغالزایی کرده است.

طاقه باف ادامه داد: محصولات کنجدی استان یزد به کشور‌هایی همچون روسیه، عراق،کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

انتهای پیام/ غ

فعالیت ۲۶۵ واحد تولیدی سنتی و صنعتی محصولات کنجدی در یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.