سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سهم ۱۸ درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان تهرانی در مدارس غیردولتی/ مناطق مرکزی پایتخت از مدرسه غیردولتی اشباعند

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به سهم پوشش تحصیلی دانش آموزان در مدارس غیردولتی گفت: مناطق مرکزی تهران از وجود مدارس غیردولتی اشباع شده‌اند.

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی توسعه مدارس غیردولتی در مناطق مختلف پایتخت اظهار کرد: در حال رصد تعداد مدارس غیردولتی هستیم و در مواردی که مناطق، از نظر کمی اشباع شده باشند از افزایش تعداد جلوگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکنون مناطق مرکزی تهران همچون مناطق 2 و 6 از نظر تعداد مدارس غیردولتی اشباع شده‌اند و اجازه توسعه بیشتر مدارس غیردولتی در این مناطق وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی کمک بزرگی به آموزش و پرورش می‌کند، گفت: اگر این مدارس نبودند در نظام تعلیم و تربیت مشکلات بیشتری داشتیم؛ در شرایط فعلی حدود 200 هزار دانش آموز تهرانی معادل 18 درصد جمعیت دانش آموزی در این مدارس تحصیل می کنند که بخشی از بار پوشش تحصیلی از آموزش و پرورش برداشته شده است.

مدرسه غیر استاندارد غیر دولتی در تهران نداریم

فولادوند درباره وضعیت توسعه مدارس غیردولتی در سایر مناطقی که اشباع نشده‌اند، اظهار کرد: بسته به شرایط متقاضی و فضای مورد درخواست بررسی‌های لازم انجام می‌شود و چنانچه منطقه‌ای نیاز به تأسیس مدرسه جدید غیردولتی را داشته باشد مجوز داده می‌شود اما در مناطق اشباع چنین شرایطی وجود نخواهد داشت و اجازه توسعه بیشتر به هیچ عنوان نمی‌دهیم.

وی درباره استفاده از ساختمان‌های قدیمی و غیرایمن در راه اندازی مدارس غیردولتی گفت: هر مدرسه غیردولتی برای اخذ مجوز فعالیت از سازمان نوسازی مدارس باید تأییدیه بگیرد و چنانچه تأییدیه فضا توسط کارشناسان نوسازی وجود نداشته باشد اخذ مجوز میسر نیست؛ بنابراین ساختمان غیراستاندارد برای احداث مدرسه غیردولتی در پایتخت نداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: چنانچه مدرسه غیردولتی با ساختمان غیراستاندارد در حال فعالیت باشد آن را به ما اطلاع دهید تا موضوع را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.