وی افزود: یکی از برنامههای مهم حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید با استفاده از تصویری شدن رادیو یا همان رادیو نما هاو استفاده از موسیقی محلی، اصیل ایرانی مبتنی بر فرهنگها و ویژگیها و مزایای نسبی هر استان است.
دارابی مدیریت هوشمندانه جدول تنظیم و پخش برنامهها در ساعاتی که مخاطبان توجه بیشتری به رادیو دارند به ویژه ایام تعطیل و مناسبتها را هم از دیگر مواردی دانست که باعث پویا شدن رادیو خواهد شد.
معاون امور استانهای صداوسیمابه این مطلب هم اشاره کرد که با تولید برنامههای پرمحتوا و با کیفیت و پرهیز از پراکنده کاری میتوان در این زمینه بیشتر از قبل موفق بود.
مدیر کل صدای استانها نیز در این همایش گفت: این همایش با شعار رادیوهای استانی وحدت و همدلی، چهل سال تلاش و شکوفایی برگزار شد و رویکرد عملیاتی رسانه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و فرایندهای تولید برنامه تبیین و بررسی شد.
در این همایش از مجموعههای "چهل چراغ " با موضوع بررسی زندگی شاعران پس از انقلاب، "حدیث حماسه" روایت تاریخ شفاهی انقلاب، "چهل روایت" مستند شخصیتهای انقلابی، "مسابقه ثانیهها "، کتاب "من بگم" سوالات مختلف در حوزههای مختلف از جمله انقلاب اسلامی ایران و و "قصههای رادیو " که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران برای پخش از صدای استانها تهیه شده بود رونمایی شد.
در ادامه از مراکز چهار محال وبختیاری، یزد، فارس، مازندران، اذربایجان شرقی که در شش ماه نخست سال جاری به ترتیب حائز رتبه اول تا پنجم شدند و مرکز خراسان شمالی که طی یک سال گذشته نوزده پله صعود نموده و برنامه ساز موفق مرکز گیلان جناب آذری بواسطه توفیق در جشنوارههای بین المللی تقدیر شد.
انتهای پیام/م