سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست داشتن فرزند علی عبدالله صالح در سقوط سریع جنوب یمن

فرزند دیکتاتور سابق یمن با خیانت خود در سقوط سریع شهر‌های جنوبی این کشور در حمله ائتلاف سعودی دست داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، عادل الحسنی یکی از شخصیت‌های جنوب یمن که پیشتر عضو شورای نظامی نیرو‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی بود، فاش کرد فرزند علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق یمن با خیانت خود در سقوط سریع شهر‌های جنوبی این کشور در حمله ائتلاف سعودی دست داشته است.

عادل الحسنی که بیست ماه در زندان‌های امارات در عدن بوده است، در پاسخ به این سوال که آیا سقوط سریع شهر‌های جنوبی یمن در برابر حمله ائتلاف غیرمنتظره نبود؟ گفت: از ابین تا عدن چهل و دو پایگاه نظامی قرار دارد. در مدت کوتاهی همه این پایگاه‌ها سقوط کرد و حتی یک پایگاه هم مقاومت نکرد و در مدت بیست و چهار ساعت همه نیرو‌ها از این پایگاه‌ها عقب نشینی کردند.

الحسنی افزود: من در نخستین دیداری که با ”ابوسیف“ فرمانده نیرو‌های اماراتی در عدن داشتم، همین سوال را از او پرسیدم. او به من گفت: تصور خود شما چیست. من گفتم: تصور ما آن است که معامله‌ای بین شما و علی عبدالله صالح در برابر لغو قطعنامه‌های بین‌المللی علیه او و فرزندانش صورت گرفته است. او گفت: توافق بین ما و علی عبدالله صالح نبود، بلکه بین ما و احمد علی عبدالله صالح یعنی فرزند او به دست آمد. احمد علی عبدالله صالح فرمانده گارد ریاست جمهوری بود و پس از این توافق، گارد ریاست جمهوری از جنوب به طور کامل عقب نشینی کرد. احمد در آن زمان در ابوظبی بود و همچنان هم در ابوظبی است. از افسر اماراتی سوال کردم که چه وعده‌ای به احمد عبدالله صالح داده اید؟ او پاسخ داد آینده سیاسی او و برادرانش را تضمین کرده ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.