سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی آغاز به کار کرد

سومین کنگره بین المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی همزمان با سومین کنگره بین المللی پرستاری و کارشناسان رادیوتراپی ۲۸ آذر تاانجمن ۳۰ آذر ۱۳۹۷ توسط انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران در شهر تهران برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر اجرایی کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی در این خصوص گفت: این همایش طی سه روز و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود و چندین کارگاه آموزشی نیز با همکاری انجمن رادیوتراپی آنکولوژی اروپا در حاشیه کنگره تشکیل می گردد.

فدوی با اشاره به ثبت نام رایگان این کنگره اظهار کرد: هرساله بیش از 800 شرکت کننده در این همایش حضور می یابند و با بررسی و پرزنت جدیدترین مقالات، تحقیقات و پیشرفت ها در درمان سرطان به افزایش بار علمی یکدیگر کمک می کنند.

وی افزود: این کنگره بین المللی میزبان سخنرانانی از کشورهای آمریکا، هلند، انگلستان و لهستان است که در کنار سخنرانان داخلی به گفتگو و تبادل نظر می پردازند و راه های جدید درمان سرطان را مورد بررسی قرار می دهند.

رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی کشور نیز در این باره اظهار کرد: بررسی مطالب جدید روز در ارتباط با تشخیص، پیشگیری و درمان های جدید سرطان توسط اساتید و مسئولان مراکز معتبر دنیا، تبادل اطلاعات در خصوص یافته های جدید پزشکی در مورد قسمت های مختلف سرطان میان اساتید داخل کشور و یافتن خلأهای موجود در زمینه تشخیص و پیشگیری سرطان ها از جمله اهداف مهم برگزاری این همایش بین المللی است.

قوام نصیری با اشاره به ثبت سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید سرطان در کشور ادامه داد: با توجه به اینکه سرطان، پس از بیماری های قلبی و عروقی، دومین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می رود و آمار آن هرساله نیز رو به افزایش است، لذا می بایست بیش از پیش به این بیماری توجه و به درمان آن پرداخته شود.

رییس انجمن کلینیکال آنکولوژی کشور خاطرنشان ساخت: امروزه 50 درصد سرطان ها در دنیا قابل درمان هستند که افراد با عوارض کم یا بدون عارضه به زندگی خود ادامه داده و طول عمر پیدا می کنند، از این رو نقش چنین همایش ها و کنگره هایی که در راستای بررسی عوامل سرطان زا و پیشگیری از عادات مضر زمینه ساز سرطان برگزار می شود، بسیار حائز اهمیت است و ادامه دار بودن آنها در کاهش سرطان در کشور تأثیر بسزایی دارد.

همچنین در ادامه دبیر علمی کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی در زمینه برگزاری این همایش عنوان کرد: انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با بیش از ۲۵۰ متخصص انکولوژی که در مناطق و مراکز مختلف کشور حضور دارند ، به عنوان متولی درمان سرطان های تو پر ( Solid) در تلاش است رسالت علمی و عملی خود را با برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی در به روز رسانی اطلاعات و دانش همکاران خود و سایر گروه های تخصصی مرتبط با مقوله تشخیص و درمان سرطان به انجام برساند.

پیام آزاده در پایان محورهای اصلی کنگره را سرطان های پستان، دستگاه گوارش، زنان، توراکس، سارکوم، سرطان با منشا ناشناخته، ارولوژی، سر و گردن، مغز و هماتولوژی عنوان کرد.

شایان ذکر است سومین کنگره بین المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی از ۲۸ آذرماه به مدت سه روز در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

 

انتهای پیام /س

انجمن آنکولوژی ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.