سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین به ناوگان راهداری بوشهر پیوست

۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل به ناوگان راهداری استان بوشهر تحویل شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مراسم واگذاری این ماشین آلات با بیان اینکه میانگین عمر ماشین آلات سنگین راهداری کشور بالاست، گفت: ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری در کشور وجود دارد که باید نوسازی شوند.

مطاعی ادامه داد: براساس برنامه، کار تامین ۹۵ دستگاه ماشین آلات سنگین تمام شده و آماده تحویل است و با کمک دولت قرار است ۶۰ دستگاه ماشین آلات سنگین دیگر از نوع گریدر نیز به این آمار اضافه شود.

وی نوسازی و تجهیز ناوگان ماشین آلات سنگین را از برنامه‌های اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بوشهر از جمله استان‌هایی است که در زمینه نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین گام‌های موثری برداشته است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اجرای طرح زمستانه راهداری بیان کرد: در این طرح که امسال با توجه به بارندگی‌ها از اول آبان در کشور آغاز شد ۱۷۰ راهدارخانه در جاده‌ها و ۱۲ هزار نیروی راهدار با ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین فعال هستند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز حمل و نقل و راهداری را تلفیقی از فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و آموزشی عنوان کرد که باید علاوه برکار‌های عمرانی، باید در ابعاد آموزشی و نهادینه سازی فرهنگی ترافیک هم فعالیت صورت گیرد.

مهرداد ستوده با اشاره به قابلیت استان بوشهر در بخش گردشگری بیان کرد: بوشهر بعد از استان‌های گیلان و مازندران در نوروز سال ۱۳۹۷ رتبه سوم گردشگری را کسب کرد و برای حفظ و ارتقای این رتبه طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ تهیه شده است.

وی افزود: در این طرح ۲۴ روستا و دو منطقه گردشگری عشایری در نظر گرفته شده که با تقویت ناوگان حمل و نقل و راهداری و سایر زیرساخت‌ها برای جذب هرچه بیشتر گردشگر تلاش می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: پارسال در بخش ارزش افزوده و آلایندگی چهار هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شد و در هشت ماه گذشته نیز پنج هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر هم گفت: ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری این استان به عنوان نخستین تجربه کشوری نوسازی می‌شود.

حمید رضا علم افزود: در این زمینه، ۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل ۶ دستگاه لودر و کمرشکن، ۲ کمپرسی و بالابر، ۲ بیل مکانیکی و جرثقیل، یک دستگاه جاروی مکانیزه خیابانی به راهداری استان تحویل شد.

وی بیان کرد: برای نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین در استان بوشهر ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب داشتیم که از این میزان ۳۷ میلیارد ریال اعتبار تاکنون تخصیص یافته است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، عمر ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری استان بوشهر ۲۴ سال بود که با نوسازی آن به ۲۲ سال رسیده است.

علم یادآور شد:۲۴۳ دستگاه ماشین آلات سنگین در استان بوشهر در راه‌ها و شرایط بحران حضور دارند.

انتهای پیام/ک

عمر ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری استان بوشهر به ۲۲ سال رسیده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.