سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعه بازداشت‌شده کانادایی در چین دارای ملیت مجارستانی نیز هست

منابع آگاه گفتند دیپلمات پیشین کانادا که در چین بازداشت شده است تبعیت مجارستانی نیز دارد و این مسئله احتمال مداخله اتحادیه اروپا در این پرونده را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع آگاه گفتند دیپلمات پیشین کانادا که در واکنش به دستگیری مدیر مالی ارشد چینی بازداشت شده بود تبعیت مجارستانی نیز دارد. این مسئله احتمال مداخله اتحادیه اروپا در این پرونده را افزایش می‌دهد.

«مایکل کاوریک» که برای گروه بحران بین‌المللی «تینک-تَنک» کار می‌کرد، هفته گذشته در پکن بازداشت شد. آژانس امنیت ملی چین او را به اتهام تهدید امنیت ملی این کشور دستگیر کرد. چند روز بعد، دومین کانادایی، «مایکل اسپاور» تاجر و کارآفرین نیز به همین اتهام بازداشت شد.

به دنبال بازداشت «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی در کانادا به دستور آمریکا، این دستگیری‌ها در پکن رخ داده است. منگ وانگ ژو اول دسامبر سال جاری میلادی به درخواست مقامات آمریکایی و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران در کانادا بازداشت شد. مقامات ونکوور و واشنگتن از دستگیری تبعه‌های کانادا ابراز نگرانی شدید کردند.

چندین منبع آگاه به رویترز گفتند کاوریک دارای ملیت مجارستانی نیز هست و این مسئله می‌تواند وضعیت را پیچیده‌تر کند و فشار بیشتری بر چین از سوی اتحادیه اروپا، بزرگترین شریک تجاری چین، وارد شود.

دو منبع آگاه اظهار کردند سفارت مجارستان در پکن نیز به دنبال دسترسی به کاوریک است. بنا بر اظهارات این دو منبع، سفارت مجارستان در پکن این مسئله را به عنوان یک پرونده قضایی تلقی می‌کند و با «روندی عادی» آن را دنبال می‌کند.

همچنین این منابع اعلام کردند سفارت مجارستان تایید کرده پکن هنوز امکان ملاقات کنسولی با این تبعه را فراهم نکرده است.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای که به رویترز فرستاد، اعلام کرد «اکنون آنچه ما می‌توانیم تأیید کنیم آن است که مایکل کاوریک با گذرنامه کانادایی وارد چین شده است. اگر مسئله دیگری وجود داشته باشد، چین طبق قانون و مقررات با آن برخورد خواهد کرد».

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.