سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح کارگاه سی. ان. سی رشته تراشکاری در بجنورد

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار دانش خراسان شمالی گفت: نخستین کارگاه سی. ان. سی مربوط به رشته ساخت و تولید و تراشکاری در هنرستان بجنورد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن شرفی رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار دانش خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از استان‌های پیشتاز در راه اندازی تجهیزات سی. ان. سی در هنرستان‌ها است و در استان چهار مرکز به این تجهیزات مجهز هستند  ، گفت: نخستین کارگاه سی. ان. سی مربوط به رشته ساخت و تولید و تراشکاری در هنرستان بجنورد به بهره برداری رسید.

وی با بیا ن اینکه سی. ان. سی، تراشکاری هوشمند است که در رشته‌های مربوط به ساخت و تولید و تراشکاری پایه دوازدهم هنرستان‌ها به کار گرفته می‌شود ، افزود: این تجهیزات در مراکز شهرستان‌های بجنورد ، شیروان ، اسفراین و جاجرم برای بهره برداری آماده شده است که برای هر مرکز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۱۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار دانش آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با ارتقای تجهیزات در هنرستان ها ، زمینه برای جذب هنرجویان در این مراکز و رغبت برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر فراهم شود.

وی افزود: با حضور حسینی مقدم، مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش، کارگاه سی. ان. سی در هنرستان سید جمال الدین اسدآبادی افتتاح شد و سه مرکز دیگر هم به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

گفتنی است:۲۸ هنرستان فنی و حرفه‌ای در استان دایر است که چهار هزار و ۶۲۳ هنرجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام /ع

تحصیل بیش از چهار هزار هنرجو در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.