احمد زاده گفت: باید اسباب بازیها با رویکرد و هویت ایرانی و رعایت شئونات دینی در داخل کشور برای بچه های ایرانی تولید شوند.
وی با اشاره به گردش 38 هزار میلیاردی بازار سوغات مشهد تصریح کرد: بازار رضای مشهد قرار بود بازاری نمادین از کالاهای مشهدی و سوغات برای زائران باشد اما هم اینک 75 درصد کالاهای عرضه شده در این بازار تولید کشور چین است.
ابوالفضل عباس زاده دبیر اجرایی رویداد ملی استارت آپی اسباب بازی با حضور دراین نشست گفت: تاکنون 85 ایده پرداز در قالب 23 تیم سه تا شش نفره برای شرکت در این رویداد اعلام حضور کرده اند و در پایان پنج تیم برگزیده از میان شرکت کنندگان در این رویداد به انتخاب داوران معرفی و همه آنها با ارائه تسهیلات حمایت می شوند.
وی ادامه داد: همچنین سه تیم از بین برگزیدگان می توانند بدون مراحل دیوانسالاری اداری، در محل مرکز رشد پارک فناوری خراسان مستقر شده و اقدام به فعالیت در این بخش کنند.
عباس زاده با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: از مشکلات موجود در حوزه اسباب بازی میتوان به ناشناخته ماندن اسباب بازی به عنوان محصول فرهنگی، واردات بیش از حد متعارف اسباب بازی به داخل کشور و نبود رشته دانشگاهی در زمینه طراحی اسباب بازی اشاره کرد.
انتهای پیام//م.ن