سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه پژوهش در استان اردبیل تقویت شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل گفت: جایگاه پژوهش در استان اردبیل باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید مهدی جوادی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل با بیان این که جایگاه پژوهش در استان باید تقویت شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب و فراهم کردن زمینه‌های لازم می‌توان فعالیت‌های پژوهشی را در راستای نیل به اهداف پیش‌بینی شده گسترش داد و تقویت و پویا کرد.

وی افزود: در مرحله اول باید هر امر موردنظر در چارچوب پژوهش، بررسی و بعد زیرساخت‌های مورد نظر و لازم برای آن تعریف گردد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل به اقدامات استانداری اردبیل در این خصوص اشاره و اضافه کرد: با توجه به عنایت خاص استاندار اردبیل به این امر و برنامه‌ها و زیرساخت‌هایی که از سوی استانداری اردبیل در حال عملیاتی شدن است امیدواریم حوزه پژوهش در استان با رشد چشمگیری روبه‌رو شود.

جوادی کمبود اعتبارات را مانعی برای توسعه بخش پژوهشی استان دانست و اظهار کرد: در سالجاری اعتبارات تخصیصی اعلام شده به بخش پژوهش استان حدود 350 میلیون تومان است که این میزان با توجه به جایگاه خاص پژوهش و فناوری در توسعه همه جانبه استان بسیار پایین است و نمی‌تواند جوابگوی بخش پژوهش استان باشد.

وی توجه و ارزش‌گذاری بیشتر به امر پژوهش را خواستار شد و افزود: باید نحوه اجرای طرح‌های پژوهشی و اعتبارات مورد نیاز انجام آن توسط مراکز آموزش عالی و مراجع تخصیص اعتبار مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل افزود: همچنین تشکیل کارگروه علمی و پژوهشی استان با حضور معاونان پژوهشی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در دست اقدام است تا با همکاری یکدیگر موانع و مشکلات موجود در رشد امر پژوهش در استان  را شناسایی و با توجه به نیاز استان طرح‌های پژوهشی را اولویت‌بندی کرده و جهت تصویب برای اجرایی شدن در اختیار مراجع ذیربط و مسئولان استان ارائه کنند.

انتهای پیام/ح

زیرساخت های پژوهشی لازمه انجام فعالیت های کاربردی است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.