سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار رأس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز در این شهرستان خبر داد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: از ابتدای امسال با واکسیناسیون 52 هزار و 345 رأس بره و بزغاله،طی ۹ ماه در 412 واحد دامی این شهرستان، کل برنامه واکسیناسیون علیه تب مالت محقق شد.

وی افزود: بیماری بروسلوز یا تب مالت یکی از بیماری های عفونی واگیردار است که به لحاظ مشترک بودن بین انسان و دام، جایگاه ویژه ای دارد.

راه انجام گفت: بیماری تب مالت از مادر به فرزند منتقل می شود و با توجه به اینکه دام ماده در آینده به عنوان دام مولد در تکثیر نسل نقش مهمی در تولید دارند ایمن سازی در این حوزه در تولید بهداشتی فرآورده ‌های خام دامی و پیشگیری از شیوع این بیماری به جامعه انسانی نقش مهمی دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش خسارات، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز بیماری بروسلوز اشاره کرد و افزود:مصرف شیرخام، پنیر تازه غیر پاستوریزه ، خامه و تهیه بستنی های سنتی می تواند در شیوع بیماری تأثیر چشمگیری داشته باشد.

وی گفت:امیدواریم با همکاری دامداران با ایمن‌سازی دام‌ها، شاهد کاهش چشمگیر خسارات اقتصادی و بهداشتی حاصل از بیماری‌های دامی در منطقه باشیم.

انتهای پیام/غ

واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار رأس بره و بزغاله در نهبندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.