سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری ارتباط بی آلایش با مخاطب از طریق اجرای تئاتر خیابانی

مدیرعامل انجمن های نمایشی خانه تئاتر ایران گفت :تئاتر خیابانی رضوی به دلیل برقراری ارتباط بی آلایش آن با مخاطب می تواند، بدون هیچ دغدغه ای باعث معرفت زایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  نیلی مدیرعامل انجمن های نمایشی خانه تئاتر ایران در اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی در جنوب کرمان گفت:این جشنواره ها در معرفت افزایی مردم و مخاطبین به اهل بیت علیه السلام نقش بسزایی دارد.

وی افزود:در حوزه هنر تئاتر خیابانی با کمبود متون مواجه هستیم.

نیلی تصریح کرد:تئاتر خیابانی رضوی به دلیل برقراری ارتباط بی آلایش آن با مخاطب می تواند، بدون هیچ دغدغه ای باعث معرفت زایی شود.

مدیرعامل انجمن های نمایشی از خانه تئاتر ایران گفت: امیدواریم برگزاری این چنین جشنواره هایی زمینه تولید متون این گونه نمایش ها شود تا بتوانیم معارف رضوی را به مخاطبین القا کنیم.

احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:سیاسی ترین نوع تئاتر ،تیاتر خیابانی است، این نوع نمایش به ما کمک می کند و آنچه میخواهد به جامعه آموزش می دهد.

وی در رابطه با تفاوت تائتر خیابانی باتئاتر کلاسیک گفت: اولین تفاوت تئاتر کلاسیک با تئاتر خیابانی در فضا و مکان اجراست و دومین تفاوت محتوای نمایش است و در تئاتر خیابانی ارتباط هنرمند با مردم نزدیک و چهره به چهره است.

حجت الاسلام افشارمنش امام جمعه شهرستان کهنوج ضمن تشکر از برگزار کنندگان جشنواره گفت: زبان هنر زبان فصیحی است هنرمندان باهنر خود می توانند مطالب روز را با جلوه دادن به سمت مردم و جامعه بکشانند.

وی افزود:حریم و بارگاه امام رضا(ع) افتخاری برای ما ایرانیان است و باید سبک زندگی این امام رئوف را بیشتر بشناسیم.

یاد آور می شود:اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان با حضور قائم مقام بنیاد بین المللی امام رضا (ع)،مدیر عامل انجمن های نمایشی خانه تئاتر ایران و مسئولان ادارات و نهاد های شهرستانی و استانی ،مردم جنوب کرمان و خانواده معظم شهدا در سالن سینما شوباد کهنوج برگزار شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تئاتر ، اخبار فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.