حسنزاده ادامه داد: محدودیتهای تجاری و سیاستهای تجاری که سرمایهگذاری بندری را متأثر میکرد و طرحهای سرمایهگذاری آنها در این مشکلات تحت تأثیر قرار گرفت، دومین چالش بود.
وی با بیان اینکه خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تهدید شرکتها به قطع ارتباط با بنادر ایران، چالش سوم در این حوزه است افزود: اعتراضات صنفی رانندگان کامیون در سه مرحله، چهارمین مشکل ما در این حوزه بود، اما اجازه ندادیم که در بنادر شاهد دموراژ(معطلی) شناورها باشیم.
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سعی کردهایم در سازمان بنادر به تحقق سیاستهای راهبردی کشور کمک کنیم، گفت: ارتباط با ارائهکنندگان خدمات بندری که در این چهار چالش با مشکل مواجه شدند، پیگیری شد و تلاش کردیم با تصویب بستههای حمایتی مشکلات آنها را کاهش دهیم.
وی افزود: توجه به سهم ریل در بنادر از اولویتهای سازمان است و هدف ما دستیابی به رقم ۳۰ درصد در بارهای ورودی و خروجی بنادر است.
حسنزاده اظهار کرد: سال گذشته ۶ درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق ریل جابهجا شد که امسال این رقم به ۱۰.۳ درصد رسید و هدفگذاری کردهایم، این رقم در ۱۰ سال آینده به ۳۰ درصد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه سیاست دیگر سازمان بنادر و دریانودری توجه به نقش کلیدی بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه محور شرق است. افزود: در این باره بسته تشویقی تهیه کردهایم که در هیأت عامل سازمان بنادر به تصویب رسید. سرمایهگذاران خوبی به بنادر مراجعه کردند و انتخاب بندر شهید بهشتی به عنوان بندر تخلیه و بارگیری در دستور کار است و این نشان از افزایش رونق این بندر به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور دارد.
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازنگری در دستورالعمل سرمایهگذاری طی چند ماه گذشته در سازمان بنادر گفت: به زودی این دستور العمل تصویب میشود و طبق آن درخواستهایی که به سازمان برای سرمایهگذاری ارائه میشود را تعیین تکلیف میکنیم.
حسنزاده اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از بزرگترین سازمانهای سرمایهپذیر در بنادر به لطف دستورالعملهای خود است.
حسن زاده با اشاره به اینکه امیدواریم بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و شهید بهشتی چابهار به عنوان سه شهر لجستیکی معرفی شوند، گفت: دو بندر منطقه ویژه اقتصادی هستند که امیدواریم بندر چابهار هم به منطقه آزاد چابهار ملحق شود.
انتهای پیام/