وی افزود: امزوزه به شدت در لبه تکنولوژی حرکت می کنیم و هرچه قدر در این صنعت کوتاهی رخ دهد رقابت پذیری کم تر می شود.
سیف با بیان اینکه بنادر دارای حلقه لجستیک هستند گفت: بنادر کشور دارای حلقه لجستیک هستند و این امر موجب کاهش میزان تولید و افزایش هزینه ها می شود و نکته قابل توجه اینجاست که حجم کلی نسبت به سرمایه حجم اندکی است و با وجود هزینه بالای جابه جایی در بخش حمل وتقل جاده ای هنوز بنادر جایگاه خود را به دست نیاورده اند.
وی با بیان اینکه امروزه از ظرفیت کناره ها برای حمل و نقل داخلی استفاده نمی کنیم اظهار کرد: استفاده از کناره ها برای حمل و نقل داخلی در استان های بوشهر سیستان و بلوچستان و چند استان دیگر در مبحث جابه جایی گندم ۱.۲ میلیارد تن است که این سهم نسبت به سایر کشورها کم بوده و باید در مقوله حمل ونقل به شدت رشد کنیم.
وی ادامه داد: علت این امر بالا یودن هزینه جابه جایی در بنادر است و همین دلیل جابه جایی از طریق حمل ونقل جاده ای به دلیل ارزان بودن مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: برای رشد بنادر باید شرایط لازم همراه با صرفه اقتصادی برای مصرف کنندگان فراهم شود که در این میان مواردی چون مشخص شدن سهم کالاهای اساسی در بنادر و کاهش هزینه ها در حوزه دریا و بندر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: ما آمادگی مشارکت همه جانبه با سازمان بنادر برای افزایش سهم GDP را از بنادر داریم و تلاش می کنیم بهره وری را به حداکثر برسانیم .
معاون جهاد کشاورزی تاکید کرد: تسریع امور و کاهش هزینه در بنادر کشور باید در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/