سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات هنری نوپا از خرسان جنوبی

برک بافی با توجه به اینکه هنری نوپا است اما محصولات آن به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان رضوی ارسال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  عباس زاده ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در 20 کارگاه خانگی برک بافی شهر مود بیش از 200 متر پارچه برک تولید شده که بیش از 30 میلیون تومان درآمدزایی داشته است.

وی افزود: از این تعداد کارگاه، 5 کارگاه مختص بافت پارچه برک و 15 کارگاه دیگر، دو منظوره و برای بافت برک و حوله راه اندازی شده است.

عباس زاده با اشاره به نوپا بودن هنر برک بافی گفت: این پارچه به صورت شال گردن، عبا، کمربند، پهلوبند و زانوبند، پارچه کت مردانه و جلیقه و پالتوی زنانه به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان رضوی ارسال می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: داشتن رنگ طبیعی، تنوع در نقش و طرح، گرمازا بودن، ضد تعریق، ضد حساسیت بودن و وزن کم از ویژگی های پارچه برک است.

پارچه برک در رنگ های کرم، مشکی و قهوه ای سوخته، قهوه ای شکلاتی کم رنگ و قهوه ای اخرایی تولید و عرضه می شود.

عباس زاده گفت: با توجه به استقبال گردشگران خارجی از این پارچه تلاش می کنیم تا با راه اندازی خانه برک در مود و افزایش تعداد تولیدکنندگان و لوازم و تجهیزات، ظرفیت های لازم را برای ثبت ملی و جهانی شدن این هنر صنعت فراهم کنیم.

انتهای پیام/ک

تولید بیش از 200 متر پارچه برک در کارگاه های شهر مود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.