سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام روس: عناصر تروریستی پس از شکست در عراق و سوریه به آفریقا منتقل شده‌اند

یک مقام ارشد امنیتی روسیه اعلام کرد عناصر تروریستی پس از شکست در عراق و سوریه برای تشکیل گروه‌های جدید به کشورهای آفریقایی منتقل شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه می‌گوید گروه‌های تروریستی پس از شکست در عراق و سوریه برای ایجاد ناآرامی به کشورهای آفریقایی منتقل شده‌اند.

الکساندر وندیکتوف در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره افزود: «مسئله تروریسم هم‌ اکنون در کشورهای آفریقا وضعیت بحرانی دارد. برخی از عناصر گروه‌های مسلح پس از شکست در سوریه و عراق به منطقه ساحل آفریقا و جنوب آن منتقل شده‌اند».

به گفته این مقام روس، در نتیجه (انتقال عناصر تروریستی به آفریقا)، قلمروی گسترده‌ای تحت کنترل القاعده و بوکوحرام که وفاداری خود را به گروه تروریستی داعش اعلام کرده‌اند، قرار گرفته است.

بحران سوریه و عراق در سالهای 2011 و 2013 با ظهور گروه‌های مختلف تروریستی تحت حمایت غرب و برخی از کشورهای منطقه  آغاز شد، اما با مقاومت و رزمندگی نیروهای مقاومت و ارتشهای این دو کشور سرانجام در اواخر سال 2017 پیروزی برابر داعش در سوریه و عراق اعلام شد.

گرچه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از نظر سازمانی دچار فروپاشی و انهدام شده‌اند، عناصر باقی‌مانده آنها در مناطی از عراق و سوریه همچنان فعالیت دارند و تلاش برای پاکسازی این مناطق ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
اگر آمریکا از سوریه بیرون نرود مبارزه با داعش هیچ فایده ای ندارد.