سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید و عرضه۱۰۰ نوع نان در اصفهان

مدیر مرکز تخصصی پخت نان های کامل و فراسودمند کشور در اصفهان گفت : از ۱۵۰ نوع نان که در سطح کشور تولید می شود، ۱۰۰ نوع نان در اصفهان تولید و عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد رضا خواجه مدیر مرکز تخصصی پخت نان های کامل و فراسودمند کشور در اصفهان با اشاره به تولید ۱۷ نوع نان در این مرکز آموزشی پژوهش و عرضه آن به دوستداران سلامتی ،‌ بیان داشت : این مرکز  براساس آخرین استانداردهای علمی و فنی روز دنیا کارکرده و همه نان های مرکز با آرد  کامل  پخت می شود.

وی تصریح کرد : تولید نان گندم  کامل با آرد سبوس دار (نه سبوس مال) هفت درصد و چهار درصد که ارزش غذائی وخواص درمانی نان را دو چندان کرده است و رنگ و رو و عطر و بوی مضاعفی به نان می بخشد در این مرکز انجام می شود.

مدیر مرکز تخصصی پخت  نان های کامل و فراسودمند کشور در اصفهان ادامه داد : قند موجود در این نان ( گلوکز بعد از غذا  یا ضریب گلیسیمی) ۵۰  است  اما برای یک نان  با آرد سفید حدود ۱۰۰ است.

خواجه به تولید نان گندم بدون سبوس و بدون نمک ویژه بیماران دیالیزی و نان گندم سبوس دار بی‌نمک ویژه بیمارانی که فشار خون دارند اشاره کرد و ادامه داد : تولید نان جو معمولی با ترکیب  ۵۰ درصد جو و۵۰ درصد گندم  که از نظر موسسه تحقیقات  تغذیه کشور بهترین نان است ، در این مرکز  انجام می شود.

وی با اشاره به اقدام مرکز تخصصی پخت  نان های کامل و فراسودمند کشور در اصفهان در تولید و عرضه نان جو دو سر خالص در اصفهان به مناسبت شب یلدا، گفت : نان جو دوسر سرشار از فیبر محلول و نامحلول و ضریب گلیسیمی پایین است و نان جو خالص  با ترکیب جو معمولی به علاوه جو دوسر و نان جو خالص بدون نمک از دیگر نان‌های تولیدی در این مرکز است.

مدیر این  مرکز  علمی پخت نان های سنتی  ادامه داد : نان سویا با ترکیبی از آرد سویا وآرد گندم که  برای مقابله با کم خونی وپوکی استخوان وتقویت استخوان بندی وزشکاران  بسیار مفید است از دیگر تولید ات مرکز مذکور است.

وی به تولید  نان ذرت  که بدون گلوتن بوده و برای بیماران سلیاکی تولید می‌شود و  نان  پی کی یو  که فاقد فنیل آلانین بوده وبرای  بیماران  فنیل کتونوری تولید می‌شود ، اشاره کرد و افزود : تولید نان چاودار (روگن)، نیز به دوصورت پخت می شود، یکی چاودار خالص و دیگری چاودارترکیبی که  از آرد گندم نیز در آن استفاده می شود و برای ورزشکاران وطرفداران زیبائی اندام توصیه شده  است.

خواجه از تولید نان میان وعده که  حاوی آرد کامل و آرد ذرت  وشیر  است که با  شکر قهوه‌ای شیرین می شود و نان خشکه جو خالص که فاقد آرد گندم است ، خبر داد و اظهار داشت : نان خشکه جو گندم با ترکیبی از آرد جو وگندم و  نان خشکه گندم  حاوی آرد کامل  (۴درصد یا  ۷درصد) از دیگرنان‌های تولید ی در مرکز تخصصی پخت  نان های کامل و فراسودمند کشور دراصفهان است.

انتهای پیام/م

تولید و عرضه نان جو دو سر خالص در اصفهان به مناسبت شب یلدا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
جمال سلیمی
۱۳:۳۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
خوب