سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام معاون وزیر علوم عنوان کرد؛

دانشگاه کار آفرین سبب تبلور صنعت در دانشگاه می شود/دانشگاه باید به فکر ثروت آفرینی باشند

کشمیری گفت:با این رویکرد دیگر نباید مدام نگران ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهدی کشمیری قائم مقام معاون وزیر علوم پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم در دانشگاه قم و بازدید از نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم گفت: توسعه علمی صرفاً چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی نیست.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری در امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به فکر ثروت آفرینی باشند،تصریح کرد: متأسفانه مراکز علمی کشور برخلاف دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیا وجهه اقتصادی ندارند.

وی با تاکید براینکه دانشگاه‌ها باید از کانال‌های یک طرفه و روش‌های تک منظوره فعالیت‌های پژوهشی دست بردارند،افزود: هیچکس منکر ارزش‌های مقالات پژوهشی نیست اما نباید این نوع مقالات در جامعه لمس نشود.

وی بر کاربردی شدن آورده‌های علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و اضافه کرد: دانشگاه‌ها چاره ای ندارند به سمت فرایندهای کارآفرینی، ارزش آفرینی و ثروت آفرینی بروند.

کشمیری در ادامه به تعریف دانشگاه‌های کارآفرین پرداخت وعنوان کرد: این دانشگاه‌ها دانشجو را در حوزه کارآفرینی توانمند کرده و به طوری که آن‌ها خود راه انداز کسب و کار بعد از فارغ التحصیلی می‌شوند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی،فناوری و فن بازار استان قم قابل تقدیر و دفاع است،ابراز کرد:خوشبختانه در این نمایشگاه ایده‌ها و محصولات فناورانه بسیار خوبی که می‌توانند نقش مهمی در توسعه بازارهای دانش بنیان داشته باشند وجود داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین سبب تبلور صنعت در دانشگاه می‌شود،تصریح کرد:با این رویکرد دیگر نباید مدام نگران ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه مراکز علم و فناوری مانند پارک‌ها و مراکز رشد می‌توانند به رویای کاربردی پژوهش‌های علمی جامه عمل بپوشانند، ادامه داد: دانشگاه‌ها زمانی می‌توانند از کارآفرینی حرف بزنند که تمام ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری آن‌ها در خدمت نظام کارآفرینی باشد.

انتهای پیام/ح

دانشگاه‌ها باید به سمت ایجاد کار و ثروت آفرینی بروند

برچسب ها: سرویس اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.