سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب مجوز دانش بنیان بدست ۱۰ شرکت مرکز رشد دانشگاه خرمشهر

کارشناس مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرگفت: ۱۰ شرکت مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر موفق به کسب مجوز دانش بنیان شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،محمدحسین سلیمی کارشناس مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرگفت: از ابتدای آغاز فعالیت مرکز رشد طی هفت سال گذشته در دانشگاه علوم و فنون دریایی ۱۲۵ طرح به این مرکز رسید که از این تعداد ۹۹ طرح مورد داوری قرار گرفته و تاکنون ۱۰ شرکت مرکز رشد توانستند مجوز دانش بنیان اخذ کنند.

وی افزود: در این راستا شرکت دانش بنیان پیام آبزیان اروند با مدیریت بیتا ارچنگی عضو هیات علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان فناور برتر معرفی شد.

کارشناس مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرگفت: یکی دیگر از شرکت‌ها شرکت تعاونی کاردان آزما که در شهرک صنعتی خرمشهر مستقر است دوره رشد مقدماتی در مرکز رشد این دانشگاه را طی کرده و هم اینک بیش از ۱۰ محصول تولید کرده است.

سلیمی افزود: این شرکت در حال حاضر بزرگترین آزمایشگاه کشت آزمایشگاهی در جنوب کشور را دارد و محصولات خود را به استان‌های اصفهان، فارس و لرستان ارسال می‌کند.

کارشناس مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت:یکی از شرکت‌های تولید کود گیاهی کاملا بومی با استفاده از هسته خرما توانست چسب زخم تولید کنند این چسب خونریزی و التهاب را سریعتر از چسب‌های معمولی ترمیم می‌کند.

سلیمی ادامه داد: همچنین شرکت آرام تب اروند با تولید پد گرمایشی با استفاده از ضایعات خرما و دیگر غلات در شهر‌های آبادان و خرمشهر در مرحله اولیه تولید است و نیاز به تجاری سازی دارد.

وی با بیان اینکه هر طرح در مرکز رشد در قالب ایده محوری مورد داوری اقتصادی و فنی قرار می‌گیرد، افزود: داوری اقتصادی از لحاظ به صرفه بودن و درآمدزایی و داوری فنی نیز از لحاظ انجام شدن کار با توجه به توانمندی‌های کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

از ۲۴ تا ۳۰ آذرماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.

انتهای پیام / د

اخذ مجوز دانش بنیان بدست شرکت مرکز رشد  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.