سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فایننشال تایمز: سوئیس آماده راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران است

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد سوئیس در آستانه راه‌اندازی کانال ویژه پرداختی برای تسهیل انتقال کالاهای بشردوستانه به ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز، دولت سوئیس اعلام کرد با هماهنگی آمریکا در آستانه راه‌اندازی کانال ویژه پرداخت مالی است که به شرکتهای این کشور اجازه می‌دهد کالاهای بشردوستانه مانند غذا، دارو، و کالاهای پزشکی به ایران وارد کنند.

بنا به گزارش این روزنامه انگلیسی، طرح سوئیس برای تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه با ایران در حالی اعلام می‌شود که کشورهای اتحادیه اروپا نیز تصمیم دارند طی هفته‌های آینده کانال ویژه‌ای برای ایجاد روابط تجاری با تهران راه‌اندازی کنند.

کشورهای اتحادیه اروپا پس از خروج یک طرفه آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال جاری به تهران وعده دادند برای حفظ و تداوم این توافقنامه، کانال ویژه‌ مالی برای تسهیل تجارت با ایران را راه‌اندازی کنند.

مقامات سازمان امور اقتصادی سوئیس به فایننشال‌ تایمز گفته‌اند این کشور «با تلاش فراوان» سعی دارد این کانال ویژه پرداخت را «در اسرع وقت» راه‌اندازی کند، اما نمی‌توان تاریخ دقیقی را اعلام کرد، چرا که گفتگوها با مقامات آمریکایی، شرکتهای سوئیسی و ایران همچنان در جریان است.

به نوشته فایننشال تایمز، سوئیس به دلیل آن که عضو اتحادیه اروپا نیست و همیشه سنت بی‌طرفی خود در مناقشات سیاسی را حفظ کرده و همچنین بخش داروسازی گسترده‌ای را داراست، اعتبار و امتیازات ویژه‌ای برای میزبانی این سازوکار ویژه مالی دارد.

شرکت داروسازی «هوفمان-لا روش» سوئیس نیز  به این روزنامه گفته است: «بنا به اطلاعات ما تاکنون هیچ طرح ملموسی ارئه نشده است، اما اطلاع داریم که گفتگوهایی درباره راه‌اندازی احتمالی یک کانال مالی ویژه برای اهداف بشردوستانه در جریان است».

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.