سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

بدهی ۱۶ ماهه تأمین اجتماعی به مراکز رادیولوژی/ در ایران کمبود متخصص رادیولوژی نداریم

کریمی گفت: بدهی بیمه تأمین اجتماعی به مراکز رادیولوژی و تصویربرداری حدود ۱۶ ماه و بدهی بیمه سلامت حدود ۸ ماه است.

وحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:‌ در حال حاضر وضعیت تجهیزات رادیولوژی مانند دستگاه‌های سونوگرافی و تصویربرداری همچنین ملزومات مصرفی مانند کاغذ پرینتر و فیلم در کشور دچار هیچ کمبودی نیست و مراکز هیچ مشکلی در زمینه تأمین قطعات یا ملزومات مصرفی ندارند.

وی در خصوص مطالعات بیمه‌ها ادامه داد: در حال حاضر بدهی سازمان بیمه تأمین اجتماعی به مراکز رادیولوژی و تصویربرداری در حدود 16 ماه و بدهی بیمه سلامت نیز در حدود 8 ماه است، تأخیر در پرداخت مطالبات باعث بروز مشکلاتی مانند فقدان نقدینگی و سرمایه در گردش شده و این گونه مسائل سبب تعطیلی برخی از مراکز تصویربرداری در کشور شده است.

کریمی بیان کرد: دولت ارز 4200 تومانی را به تجهیزات رادیولوژی و ملزومات مصرفی تصویربرداری اختصاص داده است اما به دلیل نبود نظارت کافی بسیاری از تجهیزات و وسایل با قیمت گران فروخته می‌شود.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تجهیزات تصویربرداری مانند سونوگرافی بین دو تا سه برابر و ملزومات مصرفی مانند فیلم و کاغذ پرینت در حدود 5 برابر افزایش پیدا کرده است و همین مسئله باعث ایجاد مشکلات مالی و محدودیت‌های منابع در کشور شده است.

توزیع عادلانه   متخصصان رادیولوژی در کشور 

وی افزود: در حال حاضر متخصصان رادیولوژی در کشور به صورت عادلانه در همه استان‌ها و شهرها توزیع شده‌اند و هیچ منطقه‌ای از ایران دچار کمبود متخصص رادیولوژی و تصویربرداری نیست.

کریمی گفت: رشته رادیولوژی همگام با سایر کشورهای پیشرفته در ایران از رشد خوبی برخوردار است اما مسئله مهم این است که برای باقی ماندن در رقابت باید وسایل و تجهیزات به روز وارد کشور شود.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران تصریح کرد: امروزه به دلیل ایجاد موانع در انتقال پول خرید تجهیزات رادیولوژی و ملزومات مصرفی با مشکلاتی روبرو شده است که امیدوارم هرچه سریع‌تر مسئله جابجایی پول رفع شود.

وی یادآوری کرد: تحریم‌ها بر واردات تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی از سوی تصویربرداری موثر بوده است اما با تعامل و همکاری جامعه پزشکی و وارد کنندگان اجازه هیچ گونه آسیب و صدمه به مردم داده نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.