سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست استانداری قم عنوان کرد؛

حل مشکلات پروژه مترو قم با همکاری همه دستگاه ها

هاشمی گفت:در کوتاه‌ترین زمان تمام مشکلات استانی این طرح مرتفع و با همکاری نمایندگان استان در مجلس منابع جدید مالی به متروی قم تزریق خواهد شد.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جواناز قم،علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در جلسه بررسی وضعیت قطار شهری قم که صبح امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سرپرست استانداری و شهردار قم در شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه این طرح به طول ۱۴/۵ کیلومتر از جاده قدیم ساوه (قلعه کامکار) تا جمکران (میدان انتظار) امتداد داردگفت: افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر روند اجرای این طرح را دچار اختلال کرده است.

وی اضافه کرد: این طرح از سال ۹۰ تا ۹۶ فقط ۱۱ درصد پیشرفت داشته، اما از ابتدای امسال تا کنون ۴۶ درصد پیشرفت داشته است.

شهردار قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه تا کنون ۶۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است بیان کرد: با همت و همدلی تمام دستگاه‌ها می‌توان این طرح را که طبق قرارداد باید تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسید، در سال آینده افتتاح کرد.

سقائیان نژاد عنوان کرد: هیات دولت در هفته گذشته خرید ۸۰ واگن را برای مترو قم به تصویب رساند که گام بلندی برای حل مشکلات این طرح خواهد بود.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم از مسئولان قرارگاه خاتم خواست با استفاده از منابعی که این نهاد در چین و دیگر کشور‌ها دارد هرچه سریعتر نسبت به خرید تجهیزات مترو قم اقدام کنند.

ذوالنوری همچنین از تشکیل جلسه‌ای با حضور دیگر نمایندگان مجلس استان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به منظور حل مشکلات مترو در هفته آینده خبر داد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان بازوی امین دولت‌ها عمل کرده و اکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد،تصریح کرد: قرارگاه خاتم در هیچ طرحی به دنبال منافع اقتصادی نیست،اما با توجه به افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر نیاز است قرارداد اجرایی مترو قم تعدیل و اصلاح شود.

سرپرست استانداری هم در پایان از تمام دستگاه‌ها خواست برای حل مشکلات این پروژه هرچه سریعتر اقدام کنند.

هاشمی با بیان اینکه قم به عنوان خاستگاه انقلاب باید مورد توجه ویژه قرارگاه خاتم باشد افزود: در کوتاه‌ترین زمان تمام مشکلات استانی این طرح مرتفع و با همکاری نمایندگان استان در مجلس منابع جدید مالی به متروی قم تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/ح

توقف کار طرح متروی قم در اثر نوسانات ارز

برچسب ها: سرویس اجتماعی ، مترو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.