سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت بذر گونه‌های بومی درختان در مهاباد

دبیر اجرایی طرح زیست محیطی "زاگروسانه" شهرستان مهاباد از کاشت هزار و ۵۰۰ گلدان بذر بومی توسط فعالان محیط زیست در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سید حسن سید هادی دبیر اجرایی طرح زیست محیطی "زاگروسانه" شهرستان مهاباد گفت: هزار ۵۰۰ گلدان بذر بلوط و گونه‌های بومی درختان با همکاری اداره منابع طبیعی و فعالان زیست محیطی درمراتع این شهرستان کاشته شد.

وی افزود: این طرح در قالب اجرای طرح ملی مشارکتی با عنوان زاگروسانه و به طور خودجوش توسط دوستداران محیط زیست تاکنون در چهار مرحله انجام شده است.

سید هادی گفت: این حرکت خود جوش و مردمی به منظور گسترش فرهنگ درختکاری و حفاظت از مراتع و مناطق پوشش درختان این شهرستان انجام می‌شود.

وی، با اشاره به تخریب جنگل‌ها و دخالت انسان‌ها در از بین بردن گونه‌های بومی منطقه گفت: این طرح به منظور احیا و حفظ این گونه‌ها در سال‌های اخیر در عرصه‌های مرتعی اجرا شده است.

سید هادی، با بیان اینکه آتش سوزی‌های عمدی، خشکسالی، چرای بی رویه دام، قطع درختان، احداث راه‌های روستایی و بین شهری و جنگل خواری از موارد مؤثر در تخریب مراتع و جنگل هاست اضافه کرد: کاشت این بذر بومی شامل بلوط، گردو، شیلان (نسترن)، بادام کوهی، زالزالک، گلابی وحشی، بادام وحشی، گلخنگ و سماق وحشی، مناسب با شرایط بومی منطقه انجام می‌شود.

سید هادی افزود: این طرح با همکاری تشکل زیست محیطی مهاباد، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره حفاظت از محیط زیست، آموزش و پرورش و دوستداران محیط زیست اجرا شد.

منبع خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

انتهای پیام/ج

کاشت هزار و ۵۰۰ گلدان بذر بومی درختان در مهاباد

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.