سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از پژوهشگران برتر استان قزوین

پژوهشگران برگزیده استان قزوین در تالار دهخدا دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری، از ۲۲ پژوهشگر برتر دانشگاه‌ها، مراکز علمی و صنعتی، حوزه علمیه و آموزش و پرورش و از صاحبان ۵ طرح فناورانه و ۵ ایده برتر تجلیل و قدردانی شد.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این مراسم گفت: دانشگاه‌ها باید به مردم نفع برسانند و قرآن کسانی که اهل فکر و پژوهش نیستند توبیخ می‌کند.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی افزود: نباید بدون تحقیق مطلبی را ارائه کرد چرا که بعضی از سخن‌ها روی فکر و اندیشه نیست و ریشه علمی ندارد و این نوع تحقیقات به هیچ جای محکمی وصل نیستند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در این مراسم بر ضرورت پیاده کردن گفتمان پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: بسیاری از مدیران دستگاه‌ها پژوهش گریز هستند و هنوز گفتمان پژوهشی به دلیل دیربازده بودن در حوزه اجرایی ساری و جاری نشده است.

منوچهر حبیبی با بیان اینکه باید ارتباط میان دانشگاه و صنعت تقویت شود، افزود: در حوزه دانشگاهی نیز تنها بر مقاله محوری تاکید می‌شود و برای رفع این کاستی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه باید اقدام شود.

معاون استاندار ادامه داد: راه اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز جهاد دانشگاهی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است که کفایت نمی‌کند و باید با توجه به شرایط فعلی جامعه به سمت استفاده از تحقیقات و پژوهش‌ها در تمامی ابعاد جامعه حرکت کنیم.

یاری دبیر اجرایی ستاد هفته پژوهش هم در این مراسم از انعقاد ۴ قرار داد در پارک علم و فناوری خبر داد.

در پایان این مراسم از کتاب سند و مجموعه آمایش علم و فناوری رونمایی شد.

انتهای پیام/

مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.