سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت مجموعه ارس‌های کهنسال روستای تلاتر در فهرست میراث ملی

مجموعه ارس‌های کهنسال روستای تلاتر الموت غربی با میانگین سنی هزار تا هزار و ۲۰۰ سال در فهرست میراث ملی طبیعی به ثبت رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در جلسه کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی کشور پرونده ثبتی مجموعه ارس‌های کهنسال روستای تلاتر بخش الموت غربی با میانگین سنی هزار تا هزار و ۲۰۰ سال مورد بررسی قرار گرفت که پس از تائید نهایی، این آثار ارزشمند طبیعی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حضرتی افزود: این آثار ارزشمند در نزدیکی روستای تلاتر و بر روی تپه‌ای واقع شده است.

به گفته وی، بیش از ۲۰ اصله ارس در این محدوده برای ثبت شناسایی شده است و به دلیل آب و هوای مطلوب منطقه اکثر آن‌ها سالم و از شرایط مناسبی برخوردارند.

وی تصریح کرد: جموعه ارس‌های کهنسال روستای تلاتر تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آثار شود، ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: در این جلسه همچنین سه اثر طبیعی دیگر استان شامل درخت چنار کهنسال روستای زیاران آبیک، درخت داغداغان کهنسال روستای پررود و چنار‌های کهنسال روستای جوینک در الموت غربی به ثبت رسیدند و تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان در فهرست آثار ملی به ۳۷ عدد افزایش یافت.

انتهای پیام/

ثبت ارس‌های کهنسال روستای تلاتر با میانگین سنی هزار تا هزار و ۲۰۰ سال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.