وی با بیان اینکه مراکز مشاوره در کلانتریها از سال ۷۹ راه اندازی شده است و از سال ۸۰ گسترش پیدا کرد، گفت: ما در مراکز مشاوره به افرادی هوشمند و خردمند نیازمند هستیم که گرهای که با دست میشود باز کرد را با دندان باز نکنیم و در حال حاضر گسترش مراکز مشاوره در کلانتریها در دستور کار ناجا قرار دارد.
سردار نوریان با اشاره به اهداف راه اندازی مراکز مشاوره در کلانتریها بیان کرد: ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی و اعتماد سازی بین مردم، حل مسئله و همراهی با دغدغههای مردم، آگاه سازی جامعه نسبت به آسیبهای اجتماعی و خطرات تهدید آمیز است.
وی تاکید کرد: امروز تهدیدهای زیادی در جامعه گسترش پیدا کرده است و در حوزه فضای مجازی با تهدیدهای زیادی رو به رو هستیم؛ به عنوان مثال زمانی که بازی نهنگ آبی در بین جوانان گسترش پیدا کرد کسی اطلاعی از آن نداشت.
معاون اجتماعی ناجا گفت: تلاش برای جلوگیری از بسترهای بروز آسیبهای اجتماعی و کمک به گسترش فرهنگ مشاوره در کشور، حمایت روانی و اجتماعی به بزه دیدگان و قربانیان و خانوادههای آنها از دیگر اهداف راه اندازی مراکز مشاوره در کلانتریها است.
سردار نوریان با بیان اینکه ۷۰ درصد پروندههایی که در کلانتریها به حوزه مراکز مشاوره ارجاع داده میشوند به مصالحه ختم میشوند، گفت: مشاوران کلانتریها باید اخلاق و احترام را در برخورد با مراجعه کنندگان در دستور کار خود قرار دهند، زیرا در برخورد اول مردم به علم مددکاران توجه ندارند بلکه اخلاق خوب افراد را جذب میکند.
وی با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به مردم گفت: باید خدمات اولیه مشاوره برابر قانون اساسی گسترش پیدا کند و در گام دوم خدمات به سطح عالیه برسد.
معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه مراکز مشاوره مرجع تخصصی نظام است، بیان کرد: باید از ظرفیت شرکای اجتماعی در رفع آسیبها در محلهها استفاده کنیم.
وی با اشاره به لزوم راه اندازی بانک مشاوره و مددکاری در کلانتری ها گفت: مددکاران اجتماعی در کلانتری ها باید پیش نشانگرهای جرم را در دستور کار خود قرار دهند و در این حوزه باید فضای مجازی رصد بیشتری شود و در این رابطه از پلیس فتا نیز کمک گرفته می شود.
سردار نوریان گفت: پلیس باید با مردم ارتباط بیشتری داشته باشد تا خدماتش به هنگام باشد، همچنین باید از ظرفیت های مشاوره مردمی در پیشگیری از وقوع بزه استفاده کنیم.
انتهای پیام/