وی افزود: اگر فروشندگان آجیل و خشکبار اقدام به عرضه محصول با نرخ های بالاتر از قیمت مصوب در بازار کنند، مردممی توانند شکایت خود را از طریق تلفن ۱۲۴ یا ۳۳۱۱۲۳۱۳ اطلاع دهند تا در اسرع وقت با خاطیان امر، برخورد شود.
احمدی، از نصب اپلیکیشن بر روی تلفنهمراه خبر داد و گفت: بازرسی نظارت اصناف، اپلیکیشنی را طراحی کرده که مردم در لحظه می توانند شکایت خود را مطرح کنند و چنانچه طراحی این اپلیکیشن تا شب یلدا به اتمام نرسد، برای شب عید حتما اجرایی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: کاهش 25 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار/کمبودی در بازار آجیل شب یلدا نیست
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پاسخ به این سوال که علت فروش آجیل کمتر از نرخ مصوب از سوی برخی مغازه ها چیست، بیان کرد: حقیقت امر این است که این افراد به جای ترکیب ۱۳ قلم تنها ۱۰ قلم را با یکدیگر مخلوط می کنند و در برخی موارد این مغازه ها، آجیل فروشی های خلق الساعه ای هستند که شغلشان چیز دیگری است و در این ایام با ترکیب جنس کهنه، اقلام خود را کمتر از نرخ مصوب اتحادیه عرضه می کنند که به هیچ عنوان مورد تایید ما نیستند.
احمدی در توصیه ای به افراد گفت: از خانوارها تقاضا داریم که اقلام آجیل و خشکبار مورد نیاز خود را از آجیل فروشی های دارای پروانه کسب و کار خریداری کنند که به دلیل تازه بودناجناس، ضرری برای سلامت آنها وجود ندارد.
وی از اُفت چشمگیر تقاضا نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و افزود: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد. انتظار می رود در چند روز باقی مانده وضعیت فروش کسبه بهتر شود.
این مقام مسئول در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مصوبی برای آجیل های تزئین شده در بازار وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: اگر شکایتی از سوی افراد صورت گیرد، نوع و وزن ارقام با احتساب ۱۰ درصد سود خرده فروشی مورد ملاک قرار می گیرد و در صورت تخلف با خاطیان برخورد می شود، ناگفته نماند که در هر صنفی نشان های تجاری وجود دارد که به دلیل دارا بودن مشتری خاص و تهیه آجیل به صورت سفارشی، شامل قیمت گذاری نیستند.
انتهای پیام/