سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید کیت تشخیص سرطان در همدان برای نخستین بار در کشور

محققان دانشگاه آزاد اسلامی همدان کیت تشخیص سرطان تولید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا شفاعتی محقق و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به طراحی و ساخت بومی دستگاه تشخیص سرطان دهانه رحم گفت:  نمونه خارجی این دستگاه فقط در کشور ایالات متحده تولید می‌شود که نسبت به نمونه داخلی آن ۷ برابر گران‌تر است.

وی افزود: کیت تشخیص سرطان برای اولین بار در کشور، در مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان طراحی، ساخت و تولید شده است.

وی اظهار داشت: برای ساخت نمونه اولیه این دستگاه، مطالعه میدانی به‌مدت ۲ سال بر روی ۱۰ هزار مورد بیمار انجام گرفته است که نهایتاً منجربه ساخت یک نمونه از دستگاه شد.

وی با اشاره به اینکه  ۱۱ مرکز آموزشی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی و چند بیمارستان دولتی از کیت‌های تشخیص سرطان استفاده می‌کنند، ادامه داد: مراکز درمانی و بهداشتی با سفارش و تهیه این کیت، ضمن جلوگیری از خروج ارز، موجب جذب توریست درمانی و ارز‌آوری برای کشور خواهد شد.

شفاعتی  با اشاره به رونمایی از سه محصول مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، بیان کرد: ۲۰ محصول دیگر با همکاری مریم شفاعتی و مصطفی عبادی در حوزه تشخیصی مطالعه و ساخته شده است که به‌زودی مراحل تجاری سازی آن‌ها انجام می‌شود.


انتهای پیام/ج


 محققان دانشگاه آزاد اسلامی همدان کیت تشخیص سرطان تولید کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.