سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مشکل وجود بخاری نفتی در مدارس مناطق فاقد سیستم گاز رسانی

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: یکی از مشکلات در گرمایش مدارس وجود بخاری در مناطق فاقد سیستم گاز رسانی است.

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت و سیستم گرمایش مدارس کشور اظهار کرد: در فرآیند ساماندهی سیستم گرمایشی استاندارد مدارس مشکل چندانی وجود ندارد  چالش اصلی ما مناطقی از کشور است که سیستم گازرسانی ندارند.

وی ادامه داد: در مناطق فاقد سیستم گازرسانی ناگزیر به استفاده از بخاری‌های نفتی هستیم البته اکنون از بخاری های کاربراتوری برای گرمایش استفاده نمی شود و بخاری‌های استاندارد را جایگزین می‌کنیم؛  چنانچه بخاری نفتی غیر استانداری وجود داشته باشد، فورا آن را تعویض خواهیم کرد.

پیگیری برای وصول اعتبار 3 هزار میلیارد دلاری نوسازی و تخریب مدارس

رخشانی درباره پیگیری و اعلام وصول اعتبار 3 میلیارد دلاری برای  تخریب و بازسازی مدارس کشور که 2،3 سالی است تخصیص اعتبار آن از سوی صندوق ذخیره ارزی مطرح شده است، گفت: در کمیسیون های فرعی دولت این موضوع مطرح شده است و منتظر اعلام نظر کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف تامین این اعتبار هستیم.

وی درباره جمع آوری کلاس های خشت و گلی و کپری در پاسخ به این سوال که مگر این مدارس جز اقلیم طبیعی مناطق نیستند و چرا دور از معماری محلی کار ساخت و ساز مدارس دنیال می شود، اظهار کرد: مدارس خشت و گلی می توانند جز معماری اقلیم منطقه خاص باشد اما مدارس کپری به هیچ عنوان شامل این موضوع نیست و باید آن را طبق برنامه ریزی و شرایط موجود به سمت حذف کامل پیش ببریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: انواعی از مدارس تحت عنوان «مدرسه توپی» و مشابه مدارس خشت و گلی در کشور در حال راه اندازی است که متناسب با اقلیم برخی مناطق کشور است و اکنون  این طرح  در سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان به مرحله اجرا رسیده است و برای ساخت هر مدرسه توپی 30 تا 45 میلیون تومان هزینه صرف می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمد باقر شیبانی
۱۸:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
اگر بخاری نفتی موجود نیست به راحتی مشکل حل میشود .محافظی از اجر با تعبیه سوراخهایی در ان و کاملا زیبا برای چراغ والرها به شکل اتاقک مدور در کلاسها درست کنند هیچ اتفاقی نمی افتد و کاملا ایمن است .
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
چرا این موارد زیاد شده مثل آتش سوزی های اتوبوسهای ارد دانش آموزان؟