سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنیاد ترامپ در پی سوء استفاده برای پیشبرد کمپین انتخاباتی‌اش منحل می‌شود

سوء استفاده رئیس جمهور آمریکا از «بنیاد ترامپ» در مبارزات انتخاباتی‌اش باعث تعطیلی آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تعطیل شدن بنیاد خیریه‌اش در بحبوحه اتهاماتی مبنی بر اینکه او از این بنیاد برای منافع شخصی و سیاسی‌اش استفاده کرده، موافقت کرده است.

 باربارا آندروود، دادستان کل نیویورک ضمن اعلام این خبر گفت: دفتر او از ماه ژوئن به علت رفتار‌های غیرقانونی این بنیاد درصدد تعطیل کردن آن بود.

واشنگتن پست نوشته است ترامپ از پول این بنیاد برای پرداخت دعاوی حقوقی مربوط به فعالیت‌های تجاری اش، خرید آثار هنری برای یکی از باشگاه‌هایش، ارائه کمک‌های سیاسی ممنوع شده بر اساس قوانین فدرال و همچنین در طول مبارزات انتخاباتی اش استفاده کرده است.

باربارا آندرود، دادستان کل نیویورک پیش از این از بنیاد ترامپ و فرزندان او به دلیل قانون‌شکنی گسترده و تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ شکایت کرده بود.

بر اساس اسناد قضایی، ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود در ایالت‌های مهم آیووا و نیوهمشایر، مبالغ هنگفتی از پول این بنیاد را به گروه‌های محلی اهدا کرده است.

قوانین فدرال آمریکا، انجام کار‌های خیریه از جانب شرکت کنندگان در مبارزات انتخاباتی را منع می‌سازد. ترامپ در مقام رئیس جمهور بار‌ها خواستار لغو این قانون شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.