سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۱۳ دوره پیش بیمارستانی ویژه نجاتگران هلال احمر فارس

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر فارس از برگزاری ۱۳ دوره آموزشی اقدامات پیش بیمارستانی ویژه نجاتگران، ناظران و مربیان هلال احمر در ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طیب طاهرزاده معاون آموزش و پژوهش هلال احمر فارس گفت: با توجه به اینکه این دوره‌ها به عنوان پیش نیاز تمامی دوره‌های تخصصی نجات از سوی سازمان امداد و نجات معرفی شده است، مجموعا ۳۹۰ مربی، ناظر و فراگیر جمعیت هلال احمر استان فارس با شرکت در این دوره‌ها موفق به اخذ مدرک، شده اند.

وی، هدف از برگزاری این دوره‌ها را آشنایی بیشتر این افراد با نحوه برخورد با مصدومان ترومایی و افزایش توانمندی آنان برای انجام مراقبت‌ها و اقدامات پیش بیمارستانی عنوان کرد و افزود: سرفصل‌های این دوره آموزشی شامل ارزیابی منطقه و مصدوم، بازکردن راه هوایی و لوله گذاری، آسیب شناسی تروما، نحوه برخورد با مصدومین ترومایی، تزریقات و سرم درمانی فوریت‌های نجات و تریاژ معرفی کرد.

طاهر زاده ادامه داد: این دوره‌ها با رایزنی‌های مختلف این معاونت با مرکز و چند برابر ظرفیت اصلی خود در دو گروه برادران و خواهران و به صورت منطقه‌ای و مستقل با میزبانی سیزده شهرستان برای نجاتگران تمامی شعب استان فارس اجرا شد.
انتهای پیام/م

دوره آموزشی اقدامات پیش بیمارستانی ویژه نجاتگران هلال احمر فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.