وی افزود: رویکرد شخصی من به سمت نگارش و تولید فیلمنامهای بر مبنای افسانههاست که این بخش شامل دو گروه کودک و نوجوان و خانوادهها میشود، در نگارش «حسن کچل» با مشورت و همفکری که با حرفه ایها داشتم، سعی کردم فیلمنامه را برای هر دو گروه مذکور بنویسم و فکر میکنم به هدفم رسیده ام.
این کارگردان در خصوص سینمای کودک این روزها بیان کرد: با برخی از سینماگران حوزه کودک و نوجوان و حوزه اکران در خصوص چرایی مشکلات تولید و اکران این بخش از سینما صحبتهایی انجام دادیم و بیش از هرچیز به جایی رسیدیم که فیلمنامههای کودک و نوجوان باید مستحکم باشند تا بتوانند هم خانوادهها و هم کودکان و نوجوانان را جذب کنند.
ترکمانی اظهار داشت: وقتی ما به دنبال سینمای پرمخاطب و پرفروش حوزه کودک هستیم و قرار است از موانع و مشکلات تولید و اکران بگذریم، نیازمند استانداردهایی هم خواهیم بود که اول و مهمتر از همه فیلمنامه است. با داشتن مشکل در بخش فیلمنامه نباید بگوییم مقصر اصلی فقط سینمادار است؛ اما اگر بعد از تولید اثری خوب و جذاب در اکران دچار مشکل شدیم، آن وقت میتوانیم دنبال راهکارهایی در جهت حل آن باشیم.
انتهای پیام/