سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه در اختتامیه سومین نمایشگاه حمل‌ونقل مطرح کرد؛

افتتاح فاز اول طرح جامع حمل‌و‌نقل تا پایان امسال

آدم نژاد گفت:طرح جامع حمل‌و‌نقل به عنوان مهمترین طرح در حوزه حمل‌ونقل کشور تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در  اختتامیه سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته، با بیان اینکه امسال در نمایشگاه حمل‌ و نقل، ۲۶۳ شرکت داخلی و خارجی شرکت کرده‌اند، گفت: ۹۳ درصد از شرکت کنندگان  بخش خصوصی هستند و حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی نشانگر اهمیت حوزه حمل‌ و‌ نقل است.

وی به اهمیت مسئولیت اجتماعی در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: نخستین مسئولیتی که وزیر راه و شهرسازی بر روی آن تأکید دارد کیفیت خدمات‌دهی به مردم است و مردم با توجه به استفاده از ایستگاه‌های جاده‌ای، دریایی و ریلی باید شاخصی برای ممیزی داشته باشند.

آدم‌نژاد اظهار کرد: همه خدمات دریایی و ریلی باید دارای کیفیت بالا و شاخص منظم باشند و برای مردم قدرت انتخاب در این بخش ایجاد شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: برای ایجاد مسئولیت اجتماعی باید ارتباط مستقیمی با تشکل‌های صنفی و کاربران ایجاد شود و ما باید تعامل با بخش خصوصی را در این بخش افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد انحراف معیار بین دغدغه کاربران و ضوابط وجود دارد، افزود: هرچه انحراف در این بخش کمتر باشد شاهد افزایش مشارکت با بخش خصوصی خواهیم بود.

آدم‌نژاد به حمل‌ونقل سبز در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای ایجاد حمل‌ونقل سبز توسعه هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم در دنیا ارتباط و تصمیم‌سازی ایجاد کنیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهبود وضعیت مدل‌های اقتصادی از جمله اقداماتی است که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود، افزود: بهبود پایداری سرمایه‌گذاری در این زمینه از مهمترین مدل‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل طی چند سال گذشته مطرح شده است، افزود: کشور نیازمند حجم سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در این زمینه است بنابراین استفاده و حمایت از تولید داخلی و تولید کنندگان در این بخش ضروری است.

آدم‌نژاد به نگهداری از زیرساخت‌های حمل و نقل اشاره کرد و افزود: نگهداری از زیرساخت‌های حمل و نقل باید داده محور باشد و ما امسال سعی کرده‌ایم انرژی مضاعفی بر طرح جامع حمل و نقل اعمال کنیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی فاز یک طرح جامع حمل و نقل مبتنی بر مدل سازی تا پایان امسال خبر داد و افزود: در این طرح نقطه راه و اولویت بندی راه‌ها را طراحی کرده‌ایم و امیدواریم امسال به مرحله عملیاتی برسد.

وی ترانزیت را ارزش افزوده طلایی دانست و گفت: ایجاد تراتزیت نیازمند مسیری امن، ارزان و مشتری محور است و ما با ایجاد ترانزیت می‌توانیم شاهد تسهیل و تسریع در عبور و مرور کشور باشیم.

آدم‌نژاد تصریح کرد: ترانزیت منافع ایران و کشور‌های همسایه را فراهم می‌کند و به همین دلیل با وزارت امور خارجه برنامه‌ای را شروع کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال اقداماتی خوبی در این حوزه آغاز شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به افزایش و توجه بیشتر حوزه ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و افزود: طی ۱۲ سال گذشته میزان کشته‌های جاده‌ها از ۲۸ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته و این نشان دهنده اقدامات بسیار خوب در حوزه ایمنی جاده‌هاست.

وی بیان کرد: اولین اقدام برای کاهش کشته‌ جاده‌ها، کنترل سرعت است که باید این بخش در جاده‌ها مورد توجه قرار گیرد و ما زیرساخت‌های موجود در این بخش را توسعه دهیم.

آدم‌نژاد تأکید کرد: اگر نتوانیم سرعت اتومبیل‌ها را در جاده‌ها کنترل کنیم کاهش کشته‌ها سخت خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نظارت‌های هوشمند باید توسعه یابد و یکی از غفلت‌های که طی سال‌های گذشته صورت گرفته غفلت از آموزش در حوزه حمل‌ونقل است.

وی تأکید کرد: با وزارت آموزش و پرورش برای آموزش در حوزه راهسازی و حمل و نقل وارد مذاکره شده‌ایم، زیرا که باید آموزش به کودکان و فرزندان را آغاز کنیم.

آدم‌نژاد در پایان گفت: تحریم‌ها جان مردم را هدف قرار داده‌اند و ما باید با یک نگاه چابک و مسئولیت‌پذیر بتوانیم این رفتار‌ها را تغییر دهیم.

انتهای پیام/

کشته‌ جاده‌ها از ۲۸ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.