به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید بتوان گفت، بازیهای سبک مخفیکاری، جزء آن دسته بازیهای بیرحمی باشد که همیشه بازیکنان خود را مجبور میکنند تا با نهایت دقت و تمرکز کارهای خود را پیش برده و اجازه ندهند تا حتی یک اشتباه کوچک، تمام موفقیتهایشان را در عرض چند ثانیه نیست و نابود کند ، بازی Hitman ۲ نیز یکی از همین بازیها است.
چالشهای به ظاهر سخت سبک بازیهای مخفی کاری، تا به امروز باعث ساخت آثار فوقالعادهای در این ژانر پرهیجان شده است که علاوه بر ارائه گیمپلی مثالزدنی، شخصیتهایی فراموش نشدنی را هم به صنعت چندین ساله بازیهای رایانه ای افزودهاند که تبدیل به نمادهای اصلی ژانر خود شدهاند. مامور ۴۷ هم، با کت و شلوار مشکی و کراوات قرمز رنگ خود قطعا یکی از نمادهای سبک مخفیکاری است که حالا نزدیک به ۱۸ سال از اولین دیدار ما با او میگذرد.
هجده سالی که در آن نسخههای زیادی از سری هیتمن منتشر شد، اما این مجموعه هیچگاه تازگی و جذابیت خودش را از دست نداد و همیشه با پیشرفتهای محسوسی که در نسخههای مختلف خود به نمایش میگذاشت، حس بودن در نقش یک قاتل حرفهای را به شکلی رضایتبخش برای بازیکنانش به ارمغان آورد و حالا هم نوبت به هفتمین نسخه از این مجموعه رسیده است که اگرچه در ظاهر شاید تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد، اما هنوز هم استانداردهای یک گیمپلی لذتبخش، پراسترس و البته سخت را به خوبی پیاده میکند.
راههای متنوعی وجود دارند که خود را از دید نیروهای دشمن پنهان کنید. مثلا بین جمعیت حرکت کرده و یا لای بوتهها خود را مخفیکنید. همان طور که اشاره شد دشمنان بعد از مدتی دست از گشتن به دنبال شما برخواهند داشت و تنها ممکن است که برخی از آنها با دیدن مامور ۴۷ وی را دوباره بشناسند که در این مورد نیز راه حل وجود دارد؛ لباس خود را عوض کنید! یکی از موارد مهمی که باید بدان دقت داشت، مخفی کردن جسدها است که میتوانند برای شما مشکل ساز شوند.
اساسا در Hitman ۲ لازم نیست افراد زیادی را کشته یا ناک اوت کنید و صرفا با کشتن نهایتا ۱۰ نفر (حتی کمتر) هم میتوان در بازی موفق بود. برای این که بدنهای بیهوش برایتان دردسر درست نکنند باید آنها را در جایی مخفی کنید. قفسه، صندوق و کمدهایی در مکانهای مختلف بازی یافت میشوند که فقط به همین منظور طراحی شدهاند. اگر بدنها را در چنین جاهایی مخفی کنید هرگز پیدا نخواهند شد. همچنین میتوانید اجساد را Dump کنید یعنی از مکانهای مرتفع به پایین پرتاب کنید، جایی که اصلا خارج از محیط بازی است. به عنوان یک بازی مخفی کاری، Hitman ۲ این نکات نه چندان ریز را رعایت کرده و شما را مجبور میکند که دقت بالایی به خرج دهید.
در واقع دقت نیز یکی از رمزهای پیروزی در Hitman ۲ خواهد بود. مراحل بازی به لطف تعداد بالای اهداف، طولانی هستند و البته تنوع قابل قبولی دارند. تنوع از این جهت که روند بازی مامور ۴۷ را به محیطهای مختلفی برده و با شهر و کشورهای متفاوتی آشنا میکند. اساس نفوذ به هر منطقه و نزدیک شدن به هر هدف، ثابت است و تغییری نمیکند. در لباس افراد غیرنظامی و نگهبانها باید اجازه دهید تا محافظان شخصی هدف مورد نظر شما را وارسی کنند. بهتر است سلاح خود را داخل یک سبد یا سطل آشغال بیندازید تا در معرض دید نباشد و هر وقت که لازم بود آن را دوباره بردارید.
ضمنا مرحله وقتی به پایان میرسد که شما از محیط بازی به طور کلی خارج شوید؛ بنابراین بعد از به قتل رساندن هدف مورد نظر، چالش بعدی فرار کردن از منطقه بدون دیده شدن است. البته این چالش هم چندان دشوار نیست و میتوانید از عهدهاش برآیید. گاهی اوقات لازم است لباس کسی را به تن کنید و آن شخص در معرض دید است پس باید روشی پیدا کنید تا وی را به یک مکان خلوت کشانده و لباسش را بدزدید.
از سکه میتوانید در این راه استفاده کنید. همچنین با پرتاب کردن آچار، آجر و یا موارد این چنینی هم میتوانید توجه هدف را جلب کنید. نکته جالب این است که پشت درهای بسته ممکن است صدای آیتمی که پرتاب میکنید شنیده نشود پس باید در را باز کنید. خوشحال کننده است که سازندگان به همچین جزئیاتی دقت کردهاند تا با یک بازی نزدیک به واقعیت رو به رو باشیم.
بخش رقابتی Ghost Mode نیز یکی از ویژگیهای جدید Hitman ۲ است که حتی در حال حاضر در خود بازی نیز در وضعیت بتا قرار دارد. در گست مد، شما و حریف خود از یک نقطه کار خود را شروع میکنید و هدف مشترکی هم دارید، اما هر کدام در جهانی متفاوت مشغول به کار هستید؛ بنابراین اگر شما همه را به رگبار ببندید و بیشمار گلوله در ثانیه به پرواز در آیند، در دنیای رقیبتان همه چیز آرام و طبیعی است.
اهداف را باید بدون سر و صدا و توجه دیگران نابود کنید و در غیر این صورت امتیازی به دنبال نخواهد داشت. هر زمانی که شما و یا حریفتان هدفی را از پا در آورد، فرد دیگر تنها ۲۰ ثانیه فرصت دارد تا او هم دست به کار شود و امتیازی از دست ندهد. هر شخصی که زودتر به امتیاز ۵ برسد، برنده بازی خواهد بود، اما باید به خاطر داشته باشید که کشتن هر کاراکتری جز هدف، یک امتیاز منفی دارد.
نزدیک شدن به سطرهای پایانی این بررسی نوبت آن است که کمی از گرافیک بازی بگوییم که تقریبا پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی نداشته است. بازی همچنان با موتور Glacier توسعه داده شده است که اگر چه گرافیک قابل قبولی را برای نسل هشتم ارائه میدهد، اما نباید انتظار تحول محسوسی را در قیاس با سال ۲۰۱۶ داشته باشید.
بیشتر بخوانید: اطلاعات منتشر شده از تریلر جدید بازی Gears 5
البته اینجا هم باز طراحی زیبای نقشهها به کمک بازی میآید و رنگبندیها و نورپردازیهای صورت گرفته، چشماندازها و جلوههای زیبایی را از فضای بازی پدید میآورد. در کنار این، موسیقیهای بازی نیز شباهتهایی با موسیقیهای نسخه قبلی دارند، ولی همچنان در القای هیجان، به ویژه در توضیحات پیش از شروع مراحل، کاملا موفق ظاهر میشوند. صداگذاریهای بازی هم توسط همان افرادی انجام شده است که در نسخه پیشین نیز ایفای نقش کردهاند. از لحاظ فنی، در مجموع بازی باگ خاصی ندارد که تاثیری منفی روی گیمپلی بگذارد یا باعث از دست رفتن زحمات شما شود، اما یک سری باگ جزئی وجود دارد و بهندرت هم در برخی صحنهها بافتها کمی دیر لود میشوند که در کل چندان نمیتوان به آن خرده گرفت.
انتهای پیام/