سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شویگو: عملیات خروج بخش اعظم نیرو‌های روسیه از خاک سوریه انجام شده است

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد بخش اعظم نیرو‌های روس پس از آزادسازی ۹۶ درصد از خاک سوریه از سلطه تروریست‌ها، این کشور ترک کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست فرماندهان ارشد این وزارت‌خانه سخنرانی کرد.

شویگو اعلام کرد عملیات خروج بخش اعظم نیروهای روسیه از سوریه، پس از آزادسازی 96 درصد از سرزمین‌های سوریه از چنگال گروه‌های تروریستی، انجام شده است.

وی همچنین گفت: مرکز آشتی روسیه عبور و مرور کاروان‌های انسانی را امن و اقدام به کمک‌رسانی به نیازمندان در چندین منطقه سوریه کرده است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه تصریح کرد: تعداد پروازهای نیروی هوایی روسیه در سوریه از 110 پرواز در روز به 2 الی 4 پرواز در هفته رسیده که بیشتر آنها پرواز شناسایی است.

شویگو در این سخنرانی اعلام کرد شمار نیروهای روسیه در سوریه پس از پایان عملیات، به تعداد معینی رسیده است. وی گفت: عقب نشینی بخش اصلی نیروها از سوریه انجام شده و شمار نیروهای ( باقیمانده) به تعداد معینی که برای انجام وظایف کافی هستند، رسیده است.

وی همچنین تاکید کرد با گفتگوهای آستانه، شرایط سیاسی برای حفظ دولت سوریه فراهم شده است. مرحله اساسی برای حل درگیری‌ها در سوریه، سازماندهی گفتگوهای سیاسی است و مذاکرات آستانه این مسأله را سرعت بخشیده است؛ همچنانکه در ماه ژانویه در شهر سوچی نشست گفتگوی ملی سوریه با موفقیت برگزار و آغازی برای تشکیل کمیته قانون اساسی شد.

سرگئی شویگو در ادامه افزود بودجه نظامی آمریکا در سال 2019 برابر با بودجه نظامی همه کشورهای جهان است. آمریکا قصد دارد حوزه حضور ناوگان خود در قطب شمال را گسترش دهد و به برتری نظامی در فضا دست یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.