سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

هموطنان از تردد بدون زنجیر چرخ در جاده‌ها خودداری کنند

سخنگوی سازمان مدیریت و بحران کشور از بارش برف و باران و کاهش دید در محور‌های کوهستانی کشور خبر داد.

بهنام سعیدی معاون و سخنگوی سازمان مدیریت و بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از صبح امروز شاهد بارش برف در اکثر محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل و همچنین بارش برف در ارتفاعات محور‌های هراز، کرج و چالوس و در استان اصفهان محور سمیرم_ یاسوج هستیم.

وی اظهار کرد: از صبح امروز بارش باران در اکثر محو‌های استان‌های خوزستان، مازندران، لرستان، گیلان، البرز، قزوین، تهران و ایلام گزارش شده است و این بارش‌ها تا کنون ادامه دارد.

سعیدی با اشاره به تردد هموطنان در محور‌های اردبیل_خلخال، محدوده گردنه اسالم و ارتفاعات استان زنجان با زنجیر چرخ، گفت: در ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، محور قزوین_الموت، محور ایلام_دره شهر و در ارتفاعات محور کرج_ چالوس شاهد مه گرفتگی همراه با کاهش دید در جاده‌ها هستیم، لذا هموطنان رعایت نکات ایمنی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: هموطنان تجهیزات زمستانی مناسب و مواد غذایی مورد نیاز را به هنگام تردد از مسرهای اعلام شده به همراه داشته باشند و در مناطق برف‌گیر از زنجیر چرخ استفاده کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت و بحران کشور با اشاره به اینکه هموطنان در صورت غیرضروری بودن سفرشان ازتردد در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند، گفت: اگر سفر ضروری وجود دارد، هموطنان می‌بایست ابتدا به تمامی اطلاعیه‌ها و هشدار‌هایی که توسط دستگاه‌های امداد اطلاع‌رسانی می‌شود توجه کنند و قبل از حرکت در جاده‌ها وضعیت راه‌های مواصلاتی را از پلیس راهور پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: هموطنان از توقف و اسکان در حایشه رودخانه‎‌ها جدا خودداری کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: شهروندان با توجه به بارش برف، باران و کاهش دید در جاده‌های کشور، نهایت دقت در رانندگی را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.