سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نژادبهرام‌ در جمع خبرنگاران:

زیبایی معماری معیار اقدام در طرح‌های شهری نیست/ راه‌یابی ۵ اثر به مسابقه طرح نیلوفری

عضو شورای شهر تهران گفت: در طراحی شهری زیبایی معماری ملاک اقدام نیست بلکه اثرگذاری و جایگاه آن معیار اقدام و دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری مسابقه بازآفرینی محور‌های شهری که در آن ۱۵ تیم برتر برای طرح نیلوفری به مرحله دوم راه یافته‌اند، گفت: طرح نیلوفری مربوط به سطح فوقانی راه آهن تهران – تبریز است و با تلاش‌هایی که در دوره گذشته از سوی مدیریت شهری صورت گرفته این خط به زیر زمین انتقال پیدا کرده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح فضای مناسبی را برای طرح‌های شهرداری منطقه ۱۷ و ۱۸ ایجاد کرده است، گفت: شورای شهر در برنامه سال ۹۷ طراحی این طرح را بر عهده سازمان نوسازی گذاشت و بودجه مصوب را برای این موضوع هزینه کرد.

نژادبهرام با بیان اینکه نوسازی هم در راستای بودجه ذکر شد، اظهار کرد: به همین منظور یک اعلام عمومی برای مسابقه طراحی شهر انجام شد و اوایل آبان سال گذشته حدود ۱۰۵ طرح انتخاب شدند و از میان آن‌ها ۱۵ طرح به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از بین آن‌ها ۳ طراح خارجی و ۱۲ طراح دیگر داخلی هستند.

وی افزود: نکته مهم این است که اولین بار است که یک اتفاق طراحی شهری با این ظرفیت برای بافت فرسوده رخ می‌دهد.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود بافت فرسوده را در آن محدوده با بهترین تکنولوژی‌ها آماده‌سازی کنیم و در راستای عدالت برای همه مناطق شهری قدم برداریم، گفت: این موقعیت یک فرصت خوب است و امیدواریم طرح‌هایی که به مرحله داوری رسیدند بتوانند یکی از طرح‌هایی باشند که در سطح تهران استفاده می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در این طرح‌ها حتماً یک جامعه شناس باید طرح را ارزیابی کند تا بدون توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی از مرحله اجرا عبور نکند گفت: در رویکرد ما زیبایی معماری ملاک اقدام نیست بلکه اثرگذاری و جایگاه آن دارای اهمیت و معیار اقدام است و یک بنا هر چقدر هم که زیبا باشد، ولی اگر نتواند با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند کاربری لازم را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.