سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان؛

افزایش پایگاه های امداد و نجات استان کرمان

فلاح گفت: افزایش پایگاه‌های امداد و نجات استان کرمان از ۱۷ به ۲۷مورد از موثرترین اقدامات این جمعیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فلاح، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: اکنون ۳۱هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر در گروه‌های مختلف در استان کرمان هستند.

فلاح افزود: با توجه به اینکه تا کنون بیش از ۲۰پروژه داوطلبی در استان توسط هلال احمر انجام شده است، پنجاه هزار نفر در مانور‌های آمادگی در برابر زلزله در استان حضور یافته اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: افزایش پایگاه‌های امداد و نجات استان کرمان از ۱۷ به ۲۷مورد از موثرترین اقدامات این جمعیت است.

وی بیان داشت؛۸۸۱مورد حوادث به سامانه ۱۱۲این‌جمعیت از ابتدای سال ۹۷ اطلاع رسانی شده‌است.

فلاح با اشاره به اینکه در آستانه سالروز زلزله بم هستیم، ۲۵۰ نفر از امدادگران کشور در قالب پیمایش از شهداد تا بم را طی سه روز طی خواهند کرد و در پایان این مراسم رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور نیز حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در سه شهرستان رفسنجان، سیرجان و کرمان، داروخانه‌های این جمعیت فعال هستند، اما متاسفانه بدهی میلیاردی بیمه‌های استان به این داروخانه‌ها سبب کمبود داور شده است، ولی خوشبختانه در ارائه خدمات به بیماران هیچ کمبود و کوتاهی نشده است.

فلاح بیان داشت:جمعیت هلال احمر استان کرمان در بحث آمادگی در برابر زلزله توانسته است به ۵۰ هزار نفر ارائه خدمات دهد و اکنون ۵۰ هزار نفر در مانور‌های زلزله شرکت کردند و نسبت به این موضوع آمادگی کامل را دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اشاعه فرهنگ فعالیت‌های بشر دوستانه و کاهش حوادث را از مهمترین اولویت‌های این جمعیت بیان کرد و افزود:مردم با سامانه ۱۱۲ این جمعیت به خوبی آشنایی دارند به طوری که در ۶ ماهه نخست امسال ۸۸۱ مومرد وقوع حوادث به این ستاد اعلام شده است که از این میزان ۶۲۱ مورد حادثه جاده‌ای بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بایستی در پاسخگویی به مردم و در برابر انعکاس حوادث از سوی مردم عکس العمل و پاسخگویی سریع داشته باشیم بهترین مسیر را سامانه اطلاع رسانی ۱۱۲ اعلام کرد و گفت: آماده باش و سرعت عمل دو اصل مهم در پیگیری و انجام عملیات در زمان وقوع حوادث هستند.

وی همچنین با اشاره به امداد هوایی و پوشش تمامی نقاط استان گفت: با توجه به اینکه امکان ایجاد پایگاه هوایی در نقاط مختلف استان نداریم، اما همه شهرستان‌ها و نقاط استان تحت پوشش این خدمات امدادی قرار دارند و در صورت بروز حادثه‌ای که نیاز به امداد هوایی دداشته باشد تا کنون کوتاهی صورت نگرفته و موارد بررسی و امداد هوایی انجام شده است.
فلاح  همچنین از مراجعه بیست هزار نفر تا کنون به کلینک‌های پزشکی و درمانی این جمعیت در استان خبر داد و گفت:خدمات دندانپزشکی، پرستاری و درمانی از جمله مهمترین این خدمات هستند.

وی بیان داشت:یکی دیگر از برجسته‌ترین خدمات هلال احمر استان کرمان راه اندازی ۲۰۰ خانه هلال است که با هدف ارائه خدمات در دورترین نقاط استان بوده است.

اکنون ۳۱ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش و عضو جمعیت هلال احمر هستند و تا کنون بیش از ۲۰ پروژه داوطلبی توسط این جمعیت در استان کرمان اجرا شده است.
انتهای پیام/ی

۳۱ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش و عضو جمعیت هلال احمر هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.