سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت آمریکا از تروریست‌ها برای قاچاق نفت سوریه

تصاویر منتشر شده به وسیله جنگنده‌های اطلاعاتی روسیه، کاروان تانکر‌های متعلق به تروریست‌‌ها را در حال قاچاق نفت سوریه به ترکیه و عراق با پوشش مستقیم آمریکا و ائتلاف بین‌المللی نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تصاویر تازه منتشر شده به وسیله ماهواره‌ها و جنگنده‌های اطلاعاتی روسیه نشان می‌دهد که کاروان تانکر‌های متعلق به تروریست‌های مستقر در شرق رود فرات در حال قاچاق نفت سوریه به ترکیه و عراق هستند و این عملیات با پوشش مستقیم آمریکا و ائتلاف بین المللیِ به اصطلاح علیه داعش انجام می‌شود.  

سانا در ادامه اعلام کرد روز به روز حقیقت حمایت نیرو‌های ائتلاف آمریکایی از تروریست‌ها در سوریه نمایان تر می شود. درآمد قاچاق نفت بیش از همه به جیب تروریست‌ها به ویژه داعش می‌رود. البته پس از آزادسازی مناطق حومه دیرالزور از چنگ تروریست‌های داعش، ارتش سوریه با همکاری روسیه از قاچاق نفت این منطقه جلوگیری کردند و درآمد حاصل از آن را صرف بازسازی شهرک‌ها، روستا‌ها و شهر‌ها کردند.

سوریه در نامه‌های متعدد به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار توقف فوری تجاوزگری ها‌ی ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا به کشورش شده است.

این ائتلاف در سال ۲۰۱۴ حملات خود به سوریه را به بهانه حمایت از این کشور و هدف قرار دادن تروریست‌ها آغاز کرد، اما در واقع زیر ساخت‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه چندین مرتبه تاکید کرده که دولت ترکیه مصرف کننده اصلی نفتی است که تروریست‌های داعش از سوریه و عراق قاچاق می‌کنند و بار‌ها تصاویری از کامیون‌ها و تانکر‌های حاوی نفت که در حال حرکت از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها به سوی رقه و در تلاش برای انتقال نفت به عمق خاک ترکیه هستند را منتشر کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.