سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار مشهد:

حمل و نقل درون شهری مشهد باید حمل و نقل انسان محور باشد/کارشناسان طرح‌های خود را در راستای حمل ونقل انسان محور به مدیریت شهری ارائه دهند

شهردار مشهد گفت:اقدامات ما نباید گسست‌های اجتماعی مانند حاشیه شهر ایجاد کند لذا باید فکری برای آن شود که ما نیز دنبال این نوع راه حل‌ها هستیم.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد رضا کلایی شهردار مشهد در دوازدهمین همایش تخصصی حمل و نقل که با حضور اعضای شورای شهر و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک به مناسبت روز حمل و نقل برگزار شد با اشاره به اینکه فلسفه و نگاه ما این است که حمل و نقل درون شهری مشهد را از حمل ونقل خودرو محور به حمل و نقل انسان محور تغییر دهیم، گفت: کارشناسان حوزه حمل ونقل طرح‌ها و ایده‌های خود را در راستای اجرایی شدن این نگاه و تحقق حمل و نقل انسان محور به مدیریت شهری ارائه دهند.

وی تصریح کرد: پیشرفت حمل و نقل ناخودآگاه جهان‌بینی ما را دچار تغییر کرده و نگاه مردم را نیز نسبت به مفاهیم سرعت، شتاب و حرکت تغییر داده است به گونه‌ای که خودشان به یک پیام تبدیل شده و به این سو وآن سو می‌روند.

شهردار مشهد گفت: حمل ونقل حتی در زندگی اجتماعی شهروندان تاثیر گذاشته به عنوان مثال صد متری مشهد مفهوم حاشیه و متن را تعریف کرده در حالی که ویژگی‌هایی که در جنوب صد متری هست در شمال آن نیز وجود دارد، اما در مفهوم و احساس ساکنان و شهروندان جنوب صدمتری حاشیه است و شمال آن حاشیه نیست و این نگاه و تغییر را حمل ونقل ایجاد کرده است.

کلایی با بیان اینکه اگر بخواهیم این نوع نگاه را تغییر دهیم باید نوع حمل ونقل را تغییر داده و به سمت حمل ونقل پیاده محور و انسان محور حرکت کنیم، افزود: شاید با این راهکار بتوانیم تاثیرات منفی حمل ونقل خودرو محور را خنثی و تاثیرات مثبت آن را بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد:اگر معتقدیم به حمل و نقل پیاده محور و استفاده از مدل‌های آرام بخش‌تر در حمل ونقل در کلانشهر مشهد ناشی از یک فلسفه است برای تغییر زندگی شهروندان.

اقدامات ما نباید گسست‌های اجتماعی مانند حاشیه شهر ایجاد کند

شهردار مشهد گفت: در این مسیر از متخصصان و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک می‌خواهیم که توانمندی ها، پیشنهاد‌ها و طرح‌های خود را برای تحقق این فلسفه به مدیریت شهری ارائه دهند.

کلایی با بیان اینکه در حوزه حمل ونقل و ترافیک باید راه حل‌هایی بدهیم که مسائل اجتماعی ما را برطرف کند، افزود: اقدامات ما نباید گسست‌های اجتماعی مانند حاشیه شهر ایجاد کند لذا باید فکری برای آن شود که ما نیز دنبال این نوع راه حل‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که چگونه می‌توان راهبرد‌های حمل ونقل انسان محورتر با قابلیت پیاده محوری بیشتر که کاهش معضلات اجتماعی را نیز در پی داشته باشد طراحی و اجرایی کرد لذا از کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک می‌خواهم که در این راه مدیریت شهری را یاری کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: حمل و نقل ، حاشیه شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.