سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهید ملا محمد رئوف حسین زاده

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید ملا محمد رئوف حسین زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید ملا محمد رئوف حسین زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

شهید ملا محمد رئوف حسین زاده در سال ۱۳۰۶ در خانواده متدین و مذهبی در روستای لکز از توابع بوکان به دنیا آمد. در شش سالگی سایه پدرش که پیش نماز روستا بود از سرش کم شد. با توجه به علاقه خاصی که به علوم دینی داشت در محضر اساتید به کسب علوم شرعیه پرداخت و به جامعه روحانیت پیوست. دست سرنوشت او را به روستای مهماندار از توابع نقده کشاند. او که شیفته حقیقت و دوستدار حق بود، به دست کوردلان از خدا بی خبر و جنایت پیشگان اهریمن صفت در برابر جوخه آتش مزدوران ضدانقلاب در تاریخ ۶۱/۷/۱۳ شجاعانه جان باختند.

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید بزرگوار ملا محمد رئوف حسین زاده در سن ۶ سالگی پدر و در ۱۵ سالگی مادر مهربان و دلسوزش خویش را از دست داد و از همان ایام کودکی زندگانی وی تحت تربیت و حمایت عمویش قرار گرفت.
تشویق و ترغیب عمویش باعث شد تا به علوم دینی روی آورد. روحی حساس و دلی رئوف و چهره‌ای جذاب و مهربان داشت.
با اخلاق نیکویش دوستان و علاقمندان فراوانی یافته بود. با تلاش و پشتکار فراوان و تحمل مشکلات موفق به گرفتن اجازه نامه از استاد مشهور منطقه شد. پس از مدتی به روستای ساخسی تپه و سپس کوپکلو و سرانجام به روستای مهماندار نقده مهاجرت نمود.
آن چنان در دل روستائیان برای خود و خانواده اش جا باز کرده بود که هر جا نقل مکان می‌کرد به اصرار روستائیان مجدداً به روستای مهماندار باز می‌گشت.
به انقلاب و امام علاقه وافری داشت و مردم را به دوستی انقلاب فرا می‌خواند و ضدانقلاب و احزاب منحله و گروهک‌ها را دور می‌کرد.
مزایای انقلاب اسلامی و جنایات ضدانقلاب را برای مردم تشریح می‌نمود.
ضدانقلاب که از حامیان مردم و انقلاب دل خوشی ندارد و نمی‌تواند حضور چنین روحانیان ارزشمندی را در میان مردم کُرد تحمل نماید، بنابراین درصدد شهید نمودن این روحانی خداجو و نیکوکار برآمد.
شهید بزرگوار در زمان طاغوت چندین بار به جرم افشای ماهیت پلید نظام ستمشاهی در زیر شکنجه عمال ساواک قرار گرفته و حتی یکی از دیدگان بینای خود را بر اثر ایذاء و شکنجه مزدوران طاغوت از دست داده بود.
در پیروزی انقلاب اسلامی در میان قوم کُرد نقش مؤثری را ایفا نمود و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی مردم را به مهر و محبت اسلام و انقلاب فرا می‌خواند و با مرکز بزرگ اسلامی ارومیه همکاری نزدیکی داشت و حتی چند بار به ملاقات و دیدار آیات عظام گلپایگانی (رحمت ا... تعالی علیه) شتافته بود.
عاقبت دست جنایات اهریمنان مزدور از آستین به در‌آمد و شب هنگام در روستای مهماندار ملا رئوف حسین زاده و فرزند برومندش ابوبکر را در میان خون و اندوه اهالی متدین روستا ناجوانمردانه به شهادت رساند.
۱۳ مهر ماه سال ۶۱ در نظر ضدانقلاب پایان زندگی روحانی شهید ملارئوف و فرزند شهیدش ابوبکر بود، غافل از اینکه شهادت آغاز زندگی حقیقی و حیات ابدی شهید است.
سرانجام پیکرش را به همراه فرزندش در شهرستان نقده تشییع و در روستای مهماندار به خاک سپردند.
یادشان جاوید و راهشان پررهرو باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید ملا محمد رئوف حسین زاده 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.