سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه معارفه استاندار جدید تهران مطرح شد؛

اشتغال و ساماندهی کودکان کار، اولویت استاندار جدید تهران

محسنی بندپی گفت: ساماندهی کودکان کار و ایجاد اشتغال برای جوانان در دستور کار من قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسن بندپی استاندار جدید تهران در جلسه معارفه استاندار تهران که امروز (دوشنبه 26 آذرماه) در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تهران بزرگترین شهر اجتماعی است و بیشترین جمعیت را در میان سایر استان‌های کشور دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت 3 شهرستان استان تهران به اندازه سایر استان‌های کشور است، افزود: شهر تهران بیشترین سازمان‌های مردمی را در خود جای داده است، به طوری که 3 میلیون و 300 هزار بیمه شده کارگری داریم و 700 هزار نفر هم هنوز نتوانسته‌اند بیمه شوند.

محسنی بندپی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی شرایطی را فراهم کرده است که باید به صورت جدی به این مسئله بپردازیم، گفت: همچنین آسیب‌های اجتماعی در خود استان‌ تهران رو به فزونی رفته است، چرا که سر ریزی از استان‌های دیگر را نیز در استان تهران شاهد هستیم که در وهله اول باید چهره شهر را از آسیب‌های اجتماعی پاک کنیم.

وی افزود: خواهان همکاری همه سازمان‌های مردم نهاد هستیم، چرا که در استان تهران مسائل اجتماعی پیچیدگی خاص خود را دارند و این مسائل را از یک نهاد و سازمان نباید طلب کنیم. به طور حتم با نگاه اجتماعی و اجتماعی کردن این مسائل، می‌توانیم با آن‌ها مبارزه کنیم.

استاندار جدید تهران تصریح کرد: ظرفیتی که توانستیم در استان تهران برای معتادان مهاجر ایجاد کنیم حدود 15 هزار نفر است که تمام برآوردها با کمک نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: باید برای ساماندهی کودکان کار خیابان و همچنین متکدیان با کمک سازما‌ن‌های مردم نهاد راهکارهایی را در نظر بگیریم.

محسنی بندپی تصریح کرد: موضوع دیگری که در استان تهران اهمیت دارد، اشتغال جوانان است که سالانه حدود 800 هزار نیروی جوان و تحصیل کرده آماده ورود به بازار کار می‌شوند که باید شرایط لازم را برای این جوانان و مهارت آموزی آ‌ن‌ها فراهم کنیم  که این دو موضوع محور کار من در استانداری تهران خواهد بود.

استاندار تهران گفت: باید با همکاری شهرداری و شورای شهر، معضل ترافیک و آلودگی هوا را حل کنیم.

وی افزود: جمعیت شهر تهران از استاندار انتظارات به حقی دارند که باید در جهت تحقق آن‌ها تلاش لازم را انجام دهیم.

محسنی بندپی ادامه داد: هر سه ماه یکبار گزارش کاری خود را در زمینه اقدامات و پیشرفت‌ها در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال و حل مشکلات مردم و توسعه زیرساخت‌های لازم ارائه خواهم داد.

محسنی بندپی در مورد تفکیک صف و ستاد گفت: در استان‌های دیگر،استاندار نقش نماینده عالی دولت را دارد و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تولیت استاندار را بپذیرند، اما در تهران به دلیل وجود وزارتخانه‌ها چسبندگی اداره کل‌ها به وزرا بیشتر است که باید صف و ستاد تفکیک شود تا نظارت عالی استاندار قابل رصد و پایش باشد.

وی با بیان اینکه متولی بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی است، افزود: به عنوان استانداری بستر لازم را برای این امر فراهم می‌کنیم تا مانعی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی وجود نداشته باشد.

استاندار تهران در مورد تغییر مدیران و فرمانداران تصریح کرد: با همین تیم کار را به پیش می‌بریم و در حین کار آن‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا امور پیش برود.

محسنی بندپی در پایان اظهار کرد:۱۷ هزار کارگاه صنعتی در استان تهران وجود دارد و که طبق تبصره ۱۶ در هر استان استانداران اجازه دارند در مورد هدفمندی یارانه‌ها اگر صرفه‌جویی صورت گیرد برای پروژه‌های عمرانی هزینه کند و تلاش داریم تا از این ظرفیت برای محرومیت‌زدایی و توسعه زیرساخت‌های استان تهران استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.