سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون گردشگری شیراز:

چهره شهر شیراز رو به نازیبایی و آشفتگی رفته است

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: چهره شهر شیراز، امروز به سبب سالیان سال بی‌توجهی و نبود مدیریت مناسب سیما و منظر شهری رو به نازیبایی و آشفتگی رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سولماز دهقانی رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: در یک سال اخیر که از دید عضو شورا و تصمیم گیر در امور شهری به شهر شیراز می‌نگرم شیراز را آن گونه که باید باشد ندیده ام.

وی افزود: شیرازی که روزی خال رخ هفت کشور بوده و باغ هایش تحسین هنرمندان و ادیبان و نیز سیاحان شرقی و غربی را بر می‌انگیخته، سال‌ها است از زشتی و نازیبایی رنج می‌برد.

دهقانی ادامه داد: هرچند این شهر هنوز نگین شهر‌های ایران است، اما ممکن است به دلیل غفلت ما در سال‌های آینده به شهری زشت و ناهنجار تبدیل شود.

رییس کمیسیون گردشگری اظهار داشت: چهره شهر شیراز، امروز به سبب سالیان سال بی‌توجهی و عدم مدیریت مناسب سیما و منظر شهری رو به نازیبایی و آشفتگی رفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهر شیراز در زیبایی و حس آرامشی که به ساکنان خود می‌داده زبانزد بوده، امروز شاهد آن هستیم که این زیبایی در حال از بین رفتن است و چهره شهر هر روز بیش از دیروز دچار آشفتگی در سیما و منظر شده است.

دهقانی اظهار کرد: مشاغل مزاحم و آلاینده یکی از دلایل آشفتگی بصری شهر‌ها است و نیاز داریم هر چه سریعتر به محدوده‌های که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، منتقل شود.

وی در بخش دیگری گفت: دیگر معضلی که امروز گریبان گیر شهر‌ها از جمله شیراز شده عدم توجه به نما و نورپردازی ساختمان‌هاست.

رییس کمیسیون گردشگری افزود: تدوین دفترچه ضوابط نمای ساختمان از سوی معاونت معماری و شهرسازی و ایجاد ساز و کار‌های لازم جهت نظارت هرچه بیشتر و موثرتر بر نما و نورپردازی ساختمان‌ها با در نظر گرفتن بافت کالبدی و فرهنگی – اجتماعی مناطق و محلات مختلف به همراه تدوین سیاست‌های تشویقی در جهت رعایت ضوابط و مقررات می‌تواند گام مهمی در جهت حفظ هویت شهر و معماری ایرانی – اسلامی است.
انتهای پیام/م

شیراز، سال هاست که از زشتی و نازیبایی رنج می برد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.