سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو نماینده معترض مجلس مجارستان از ساختمان تلویزیون دولتی بیرون انداخته شدند+ فیلم

دو نماینده مجلس مجارستان پس از آنکه سعی داشتند طوماری را علیه قانون جدید کار این کشور قرائت کنند، از ساختمان تلویزیون دولتی بیرون انداخته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دو نماینده مجلس مجارستان پس از آنکه سعی کردند طوماری را علیه قانون جدید کار قرائت کنند از ساختمان تلویزیون دولتی بیرون انداخته شدند. در ویدیویی در این ارتباط نشان داده می‌شود یکی از این دو نفر پیش از آنکه از ساختمان بیرون انداخته شود تلاش می‌کند از نرده‌های راه‌پله ساختمان تلویزیون بالا برود.

چندین نماینده مجلس شبانه در اعتراض به آنچه که آن را «قوانین برده‌داری» نامیدند در دفتر تلویزیون تجمع کردند. طبق قانون جدید کار، شرکت‌ها در یک سال می‌توانند 400 ساعت اضافه کار بخواهند و دستمزد آن را در سه سال پرداخت بکنند.

مجارستان در پنج روز گذشته شاهد اعتراضات خیابانی به این قانون بوده است. یکشنبه حدود 10 هزار نفر در بوداپست به خیابان آمدند. چنین اعتراضاتی در مجارستان کم‌سابقه است. سیاست‌های ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور، علی‌رغم محکومیت از سوی اتحادیه اروپا از محبوبیت گسترده برخوردار است. دولت می‌گوید اصلاحات تازه هم به نفع کارگران و هم به نفع شرکت‌ها است که باید بتوانند کمبود نیروی کار را جبران کنند. معترضان خواستار لغو این قانون و همچنین تشکیل یک نهاد قضایی و یک رسانه عمومی مستقل هستند. پیوستن مجارستان به اداره دادستان عمومی اتحادیه اروپا از دیگر خواسته‌های معترضان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.